Usługa umożliwi emisję reklam do poszczególnych gospodarstw domowych podłączonych do kontentu Virgin Media. Firma dociera do 3,8 mln widzów TV w Wielkiej Brytanii.
W pierwszej fazie reklamy targetowane pojawią się przy kontencie VoD, ale można je będzie również wyświetlać w normalnych programach.
Virgin Media testuje system z klientami Starcom MediaVest Group – Hondą, Gillette i BlackBerry, korzystając z własnego systemu TiVo.
Wprowadzenie oferty wiąże się z korzystaniem z licznych danych personalnych na temat konsumentów (wiek, kod pocztowy etc.). Nie wiadomo, czy będzie się wiązać z możliwością odstąpienia widzów od tego systemu (opt-out). Bazami danych na rzecz tego projektu zajmuje się firma Experian, a udział w nim biorą także detaliści.
Z kolei platforma Sky, pracująca nad podobnym rozwiązaniem pod nazwą AdSmart, nie ujawnia, kiedy dokładnie zadebiutuje on na rynku. Nastąpi to jednak nie wcześniej niż w 2013 r.
(Brandrepublic.com)