Zagranica

Spersonalizowane reklamy we wszystkich nośnikach Virgin Media

Virgin Media wprowadzi w drugim kwartale przyszłego roku reklamy targetowane, bijąc na głowę konkurencyjny Sky.

Usługa umożliwi emisję reklam do poszczególnych gospodarstw domowych podłączonych do kontentu Virgin Media. Firma dociera do 3,8 mln widzów TV w Wielkiej Brytanii.

W pierwszej fazie reklamy targetowane pojawią się przy kontencie VoD, ale można je będzie również wyświetlać w normalnych programach.

Virgin Media testuje system z klientami Starcom MediaVest Group – Hondą, Gillette i BlackBerry, korzystając z własnego systemu TiVo.

Wprowadzenie oferty wiąże się z korzystaniem z licznych danych personalnych na temat konsumentów (wiek, kod pocztowy etc.). Nie wiadomo, czy będzie się wiązać z możliwością odstąpienia widzów od tego systemu (opt-out). Bazami danych na rzecz tego projektu zajmuje się firma Experian, a udział w nim biorą także detaliści.

Z kolei platforma Sky, pracująca nad podobnym rozwiązaniem pod nazwą AdSmart, nie ujawnia, kiedy dokładnie zadebiutuje on na rynku. Nastąpi to jednak nie wcześniej niż w 2013 r.

(Brandrepublic.com)