Amerykańskie linie lotnicze American Airlines przekonują, że dzięki ogłoszeniu bankructwa wzmocnią się w dłuższej perspektywie. Decyzja jednak spowodowała wstrzymanie długo oczekiwanej i niezbędnej kampanii rebrandingowej. Kampanię przygotowuje agencja należąca do grupy Interpublic – FutureBrand.
Obserwatorzy są zaskoczeni, że informacje o bankructwie pojawiły się tuż przed sezonem świątecznym, kiedy wzmaga się ruch lotniczy. Może to mocno zaniepokoić pasażerów obawiających się zakłóceń w podróży.
Obecnie AA nie planuje żadnych kampanii reklamowych, natomiast pełne ręce roboty może mieć agencja PR Weber Shandwick, która prawdopodobnie zostanie obarczona zarządzaniem kryzysem i odpowiedzialnością za uspokojenie pasażerów.
Inne agencje, w tym główna McCann Erickson, martwią się, czy otrzymają zapłatę w terminie za dotychczasową pracę. McCann straciła niedawno budżety Exxonu i sieci fast food Applebee’s, a broni Avisu i Lufthansy. Ostatnia praca dla AA to humorystyczna kreacja przygotowana w Londynie z udziałem aktora Kevina Spacey.