Zagranica

Przetarg na Diet Coke

Coca-Cola prowadzi przetarg na szacowany na 40 mln funtów europejski budżet Diet Coke. Firma chce wyjść poza agencje z portfolio, powiązać markę ze światem mody.

Coca-Cola prowadzi rozmowy z agencjami, w tym z brytyjskimi, na temat obsługi budżetu Diet Coke. Mother, zarządzająca tym budżetem w Wielkiej Brytanii, traci go. W jej gestii pozostanie obsługa globalna Coca-Coli, w tym kampanii związanych z olimpiadą w Londynie.

Już wcześniej, w czasie festiwalu w Cannes, Jonathan Mildenhall, wicedyrektor ds. globalnej reklamy w koncernie, poinformował, że Coca-Cola otwiera się na współpracę z agencjami spoza stałego portfolio.

Obecnie koncern chce zmienić wizerunek Diet Coke w Europie (jak zaznacza północno-zachodniej) poprzez bliższe powiązane marki ze światem mody. Stąd też poszukiwanie agencji o różnej ekspertyzie.

Mother została agencją wiodącą dla Diet Coke w sierpniu 2008 r. po wygranym przetargu. Ostatnia kampania pokazuje lalki wystylizowane na modowe trendsetterki, przebiega pod hasłem “Like it light”.

W Polsce Coca-Cola Light (odpowiednik brytyjskiej Diet Coke) jest obsługiwana przez agencje na zasadach projektowych. Marka nie miała u nas już od pewnego czasu wsparcia ATL. Przetarg najprawdopodobniej nie dotyczy naszego rynku.

(Brandrepublik.com, TW)