Artykuły weekendowe

Amondo Films nietypowo wspiera album o Warszawie

Fundacja Amondo Films, która wydała album WWA poświęcony Warszawie, nakręciła trzy spoty reklamowe, które powstały przy udziale stołecznego MPO.

Amondo Films nietypowo wspiera album o Warszawie
Fundacja Amondo Films postawiła na nietypową kampanię albumu “WWA” pokazującą nieznane większości warszawiaków oblicze ich miasta. We współpracy z MPO w Warszawie powstały trzy klipy dokumentujące miesiąc z życia pracowników przedsiębiorstwa, którzy  w niezauważalny sposób przemierzają codziennie wszystkie zakątki Warszawy. Można je oglądać na ekranach warszawskich tramwajów i stronie Albumwwa.pl. Wszystkie klipy są też na Vimeo.com.

– Dostaliśmy wsparcie dla naszego projektu od MPO w Warszawie. Dzięki temu mogliśmy nakręcić filmiki promujące album “WWA” i pokazywać je na ekranach w warszawskich tramwajach. To świetny pomysł na rozszerzenie naszego projektu i pokazanie miasta z nowej perspektywy – mówi Paweł Tarasiewicz, autor klipów i zdjęć do albumu “WWA”.

Paweł Tarasiewicz przez miesiąc towarzyszył trzem pracownikom MPO w Warszawie przemierzającym codziennie ulice miasta: Romanowi, Wojciechowi i Piotrkowi, dokumentując ich pracę. W filmikach można zobaczyć znane wszystkim obiekty Warszawy, takie jak Pałac Kultury, ulica Nowy Świat czy Dworzec Centralny, pokazane w niecodzienny sposób – z wnętrza śmieciarki czy wyłaniające się zza gór produkowanych tam codziennie odpadów. W finale każdego klipu pojawia się album “WWA” ze swoją charakterystyczną, białą okładką wyłaniającą się z kontenera na śmieci czy przesuwającą po taśmie sortowni wśród masy puszek, kartonów i plastiku.

– Ten temat doskonale wpisuje się w założenia albumu “WWA”. Opowiadamy o ludziach, których działania na co dzień mało kto zauważa, a przecież to oni w ogromnym stopniu wpływają na oblicze tego miasta, na to, że idziemy niezaśmieconym chodnikiem i jest porządek. Podobnie jest w albumie “WWA” – na zdjęciach i w wywiadach pokazujemy tę codzienną, czasem śmieszną, a czasem surową stronę miasta, która jednak decyduje o jego charakterze – mówi Paweł Tarasiewicz.

Kampania w warszawskich tramwajach potrwa do 14 grudnia br. W przygotowaniu jest jeszcze dłuższy, trzyminutowy minidokument – pracownicy MPO w Warszawie opowiedzą w nim o sobie, o tym, jak wygląda ich praca i co sądzą o albumie “WWA”.

Album “WWA” to 130 czarno-białych zdjęć Pawła Tarasiewicza pokazujących Warszawę – jej architekturę, detale, codzienność, ludzi, których tu można spotkać. O swojej Warszawie opowiada w wywiadach Urszuli Bienieckiej i Stanisławowi Heby szesnaścioro rozmówców, wśród nich malarz Edward Dwurnik, historyk architektury Jarosław Trybuś, raper Pono czy kronikarka Pałacu Kultury Hanna Szczubełek.