M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Whisky Windsor debiutuje w Polsce

Tomasz Wygnański | 2 grudnia 2011, 06:00

Diageo wprowadza produkt z wysokomarżowego segmentu de luxe.

Na polski rynek trafiła szkocka whisky Windsor z portfolio Diageo Polska. Dostępny u nas wariant to 12y.o. (years old) w butelce 0,7 l. Cena ok. 90 zł w handlu nowoczesnym i ok. 100 zł w handlu tradycyjnym plasuje tę markę w segmencie de luxe.

Główni konkurenci dla Windsor to Ballantine's 12y.o. i Chivas Regal 12y.o.  Obie marki należą do portfolio Pernod Ricard Polska, który jest największym rywalem Diageo w całej kategorii whisky.

Windsor otrzyma pewne wsparcie promocyjne, ale jego szczegółów firma nie ujawnia. Marka jest na niektórych rynkach bardzo popularna, np. stała się liderem rynku whisky w Korei Płd.

Rynek whisky to najszybciej rosnąca część alkoholi mocnych. W ostatnim czasie widać większe zainteresowanie marketerów segmentem premium i super premium. W kryzysie niektórzy konsumenci wybierają tańsze marki, ale z drugiej strony premium dla firm alkoholowych to segment do realizacji marż, który nie został objęty wojną cenową.  Zacięta rywalizacja cenowa jest natomiast problemem w segmencie wódki mainstream i premium domestic, objęła nawet w pewnym stopniu segment whisky standard.

Czytaj więcej na temat: , , , ,