Zagranica

Ekskluzywna umowa VivaKi z Microsoftem

Grupa domów mediowych zaoferuje klientom przedpremierową reklamę w aplikacjach Xbox Live.

Microsoft podpisał umowę na wyłączność z VivaKi, grupą domów mediowych należących do Publicis Groupe (Starcom MediaVest i ZenithOptimedia), dotyczącą zamieszczenia przedpremierowo reklam ich klientów w aplikacjach rozrywkowych dostępnych na platformie Xbox Live.

Pierwszymi brytyjskim reklamodawcami są: Samsung, EMI, Emirates, Honda i O2, którzy pojawili się z przekazem w ramach nowych aplikacji 6 grudnia.

Hulu, as it will appear on Xbox US

Na razie użytkownicy Xboksa w Wielkiej Brytanii mają dostęp do aplikacji LoveFilm, ale wkrótce dojdą kolejne, obejmujące programy TV, wideo, sport, muzykę i nowe marki, jak YouTube, Channel 4, MSN i BBC.

Umowa z VivaKi obowiązuje do marca.

Platforma rozrywkowa Xbox Live ma za zadanie wyprowadzić markę poza obszar gier, w szeroki świat rozrywki i telewizji interaktywnej.

Xbox podaje, że ma globalnie 35 mln użytkowników. Według Ipsosu w Wielkiej Brytanii 18 proc. gospodarstw domowych posiada konsolę Xbox 360.

Użytkownicy Xboksa z kontrolką Kinect otrzymają możliwość interakcji z kontentem w ramach nowych aplikacji, poprzez używanie gestów i głosu.

(brandrepublic.com)