Microsoft podpisał umowę na wyłączność z VivaKi, grupą domów mediowych należących do Publicis Groupe (Starcom MediaVest i ZenithOptimedia), dotyczącą zamieszczenia przedpremierowo reklam ich klientów w aplikacjach rozrywkowych dostępnych na platformie Xbox Live.
Pierwszymi brytyjskim reklamodawcami są: Samsung, EMI, Emirates, Honda i O2, którzy pojawili się z przekazem w ramach nowych aplikacji 6 grudnia.
Na razie użytkownicy Xboksa w Wielkiej Brytanii mają dostęp do aplikacji LoveFilm, ale wkrótce dojdą kolejne, obejmujące programy TV, wideo, sport, muzykę i nowe marki, jak YouTube, Channel 4, MSN i BBC.
Umowa z VivaKi obowiązuje do marca.
Platforma rozrywkowa Xbox Live ma za zadanie wyprowadzić markę poza obszar gier, w szeroki świat rozrywki i telewizji interaktywnej.
Xbox podaje, że ma globalnie 35 mln użytkowników. Według Ipsosu w Wielkiej Brytanii 18 proc. gospodarstw domowych posiada konsolę Xbox 360.
Użytkownicy Xboksa z kontrolką Kinect otrzymają możliwość interakcji z kontentem w ramach nowych aplikacji, poprzez używanie gestów i głosu.
(brandrepublic.com)