Przetargi

PZU potwierdza wybór PZL

Drugiej agencji ubezpieczyciel nie wybierze.

Grupa PZU, największy ubezpieczyciel w kraju, potwierdza, że w wyniku przeprowadzonego przetargu wybrała do współpracy agencję reklamową PZL – o tym rozstrzygnięciu nieoficjalnie informowaliśmy w MMP24 miesiąc temu (patrz news z 7 października br.).

PZL przejmie obsługę budżetu PZU od Leo Burnett. Agencja PZL bezpośrednio przed wygraną PZU zakończyła współpracę z innym ubezpieczycielem – Grupą Aviva. Agencja była odpowiedzialna za przeprowadzony w 2009 r. rebranding z marki Commercial Union na markę Aviva.

Wbrew wcześniejszym planom PZU będzie współpracowało z PZL jako jedyną agencją (wcześniej firma rozważała zatrudnienie dwóch agencji, z których jedna miała realizować więcej zadań z zakresu strategii, a druga – kreacji). Jak dowiadujemy się w departamencie marketingu PZU, ten plan zarzucono. Przynajmniej na razie. Firma ma wiążącą dla niej punktację ocen prezentacji i ofert pozostałych agencji reklamowych startujących w przetargu (według naszych nieoficjalnych informacji były to także m.in. BBDO, DDB i Publicis – ale tego marketer nie potwierdza) i jeśli będzie taka potrzeba, to ubezpieczyciel na tej podstawie może podpisać umowę z drugą w kolejności agencją.

Budżet mediowy PZU obsługuje dom mediowy Starlink i przynajmniej na razie (na pewno nie w I kwartale 2012 r.) ubezpieczyciel nie planuje rozpisania przetargu mediowego, choć nie wyklucza, że w późniejszym terminie może jednak zdecydować o jego przeprowadzeniu.