Firma Panasonic poinformowała, że od marca 2012 r. rozwinie działalność w segmencie smartfonów na rynkach europejskich. Planuje, że w przyszłym roku obrotowym (od kwietnia 2012 do marca 2013 r.) sprzeda ich na naszym kontynencie 1,5 miliona szt. Europa ma być przyczółkiem do ekspansji na rynek amerykański i w Azji (w szczególności w Chinach).
Za pięć lat (w 2016 r.) Panasonic chciałby sprzedawać na świecie 15 mln sztuk telefonów, w tym 9 mln w Europie, Azji i USA i 6 mln w Japonii (z czego pięć milionów to mają być smartfony).
Pierwszy smartfon Panasonica (obok zdjęcie prototypu) ma mieć 4,3-calowy ekran dotykowy OLED, smukłe, eleganckie wzornictwo. Niestety, przedstawiciele Panasonic Polska nie byli w stanie udzielić nam informacji czy te (i kolejne) telefony Panasonica pojawią się w Polsce.
Firma Panasonic sprzedawała już w Polsce telefony komórkowe, jednak wycofała się z tego segmentu sześć lat temu. Obecnie sprzedaje komórki na macierzystym japońskim rynku, a produkuje je w Malezji, gdzie także będą produkowane nowe smartfony.
W Polsce Panasonic sprzedaje telewizory Viera, zestawy kina domowego, Blu-ray, DVD, aparaty fotograficzne Lumix, sprzęt audio, amatorskie i profesjonalne kamery wideo, systemy monitoringu, telefony stacjonarne, sprzęt biurowy, sprzęt AGD (zarówno duży – prali i lodówki, jak i mały – kuchenki mikrofalowe, odkurzacz), a także sprzęt do pielęgnacji osobistej.
Od 19 października br. Panasonic prowadzi w telewizji, internecie, kinach i radiu kampanię reklamową telewizorów Viera, która potrwa do świat.
Za adaptację materiałów reklamowych odpowiada agencja Brand at Heart, a planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Vizeum.