Zagranica

Ströer AG przejmuje spółkę Deutsche Städte-Medien GmbH (DSM)

Rada ds. Sprzedaży przy spółce Deutsche Städte-Medien (DSM) podjęła decyzję, iż Ströer zakupi udziały DSM. W ten sposób numer dwa...

Rada ds. Sprzedaży przy spółce Deutsche Städte-Medien (DSM) podjęła decyzję, iż Ströer zakupi udziały DSM. W ten sposób numer dwa na niemieckim rynku mediów out-of-home (reklama zewnętrzna) przejmuje numer jeden. Nowo powstająca organizacja składająca się z firm Ströer i DSM przejmuje zatem rolę lidera. Wartość transakcji wynosi 270 mln euro. Udo Müller, prezes spółki Ströer AG, powiedział: “Cieszymy się bardzo, iż Rada ds. Sprzedaży otworzyła drogę do konsolidacji rynku. Dzięki przejęciu zaistnieje na rynku niemieckim po raz pierwszy możliwość oferowania usług krajowych sieci oferentów mediów reklamowych i kampanii poprzez jedną firmę. Jest to wielki krok rozwojowy dla billboardu jako medium reklamowego, którego konkurencyjność reklamowa w stosunku do telewizji, prasy i radia znacznie się poprawi”. W ramach nowo powstającej organizacji działania operacyjne spółki Ströer w Niemczech zostaną zintegrowane z portfolio oferowanym przez DSM pod szyldem Ströer AG. Obie te dziedziny uzupełniają się: Ströer to numer jeden w przypadku reklam wielkoformatowych (media o powierzchni 9 mkw.) zlokalizowanych na posesjach prywatnych, DSM z kolei to numer jeden w przypadku reklam o małym formacie (plakaty citylight / poczekalnie, powierzchnia 2 mkw.) zlokalizowanych na posesjach komunalnych. Działania prowadzone przez spółkę Ströer w Europie nie wchodzą w zakres tej transakcji. Po sfinalizowaniu transakcji kupna Ströer będzie dysponował powierzchniami reklamowymi w liczbie przekraczającej 200 tys., osiągając obrót rzędu 480 mln euro. W skali europejskiej Ströer będzie trzecim co do wielkości sprzedawcą mediów zewnętrznych. (Ströer)