Kraj

Mitsubishi zwiększy wydatki na internet

Marketer chce zwiększyć nacisk na działania komunikacyjne w skali lokalnej.

MMC Car Poland, importer aut marki Mitsubishi, w przyszłorocznych działaniach komunikacyjnych zamierza skupić się przede wszystkim na aktywnościach w internecie.

Już w tym roku MMC zweryfikowało założone wcześniej plany. Jak mówi Kinga Lisowska, menedżer ds. public relations w tej firmie, tegoroczne wyniki sprzedaży zmobilizowały importera do dokładniejszej weryfikacji wydatków reklamowych.

– Zanim zdecydujemy się na jakiekolwiek działania reklamowe, jeszcze dokładniej analizujemy je pod względem efektywności – mówi Lisowska. Dlatego też tegoroczne kampanie w odróżnieniu od zeszłorocznych koncentrowały się bardziej na komunikacji funkcjonalnej, opisywaniu samochodów przez pryzmat potrzeb klientów.

W tym roku MMC większość aktywności marketingowych prowadziła, opierając się głównie na działaniach w internecie. Według importera coraz nowsze technologie pozwalają na większą efektywność kosztową i coraz precyzyjniejsze targetowanie.

Kinga Lisowska dodaje, że w nadchodzącym roku kampanie ogólnopolskie aut Mitsubishi będą jeszcze bardziej wspierane lokalnie, także przez dilerów w poszczególnych miastach. Głównym kanałem komunikacji ma pozostać internet. Promowane będą przede wszystkim samochody typu SUV, gdyż Mitsubishi w swojej gamie ma aż cztery takie modele (ASX, Outlander, Pajero i L200) i jest liderem sprzedaży samochodów 4×4 w Polsce. Przyszłoroczny budżet marketingowy MMC Car Poland nie został jeszcze ustalony.

W zakresie kreacji dla Mitsubishi pracuje agencja reklamowa Schulz Brand Friendly, zaś media planuje i kupuje MPG.