Kraj

Guinness Original ma podbić rynek

Grupa Żywiec optymalizuje miks marketingowy nowej marki w portfolio.

Guinness Original ma podbić rynek
Przed końcem br. do dystrybucji trafił Guinness Original w butelce, który zastąpi dotychczas dostępne na polskim rynku piwa butelkowe Guinness Extra Stout oraz Guinness Foreign Extra Stout.

Odmiana Original jest podstawowym wariantem Guinnessa produkowanym wyłącznie w Irlandii, ma smak, który najbardziej kojarzy się konsumentom z tą słynną marką. Sprzedawane dotychczas w Polsce Guinness Extra Stout oraz Guinness Foreign Extra Stout były specjalnymi wariantami piwa.

Dodatkowo po długich negocjacjach Grupy Żywiec z firmą Diageo – właścicielem marki Guinness, udało się obniżyć znacznie cenę Guinness Original w stosunku do dotychczas sprzedawanych odmian.

Wprowadzenie Guinness Original ma według marketera zoptymalizować miks “produkt – cena” i dostosować go do polskich warunków rynkowych. Dodatkowo chodziło o uchronienie konsumentów od pewnego rodzaju konfuzji związanej z występowaniem na rynku dwóch wariantów piwa.

W sprzedaży pozostanie natomiast wersja puszkowa Guinness Draught, która wewnątrz opakowania ma nabój z mieszanką dwutlenku węgla i azotu. Powoduje on powstanie mocnej piany, podobnej do tej, jaką ma piwo nalane w pubie.

Wiadomo, że marka Guinness otrzyma wsparcie, ale jego szczegóły nie są znane. Na razie brand aktywny jest w Facebooku. Za ten projekt odpowiada Przeagencja.

Guinness wraz z marka Kilkeny trafił do portfolio Grupy Żywiec w lipcu br. Wcześniej w Polsce brand był dystrybuowany przez CEDC. Na świecie marka jest własnością firmy Diageo.

Wprowadzenie Guinnessa do portfolio to efekt strategii Grupy Żywiec polegającej na rozszerzaniu oferty produktów, szczególnie o pozycje wysokomarżowe. W związku z trendem rosnącej popularności wśród konsumentów tzw. piw specjalnych, marketer wprowadził w br. aż 10 nowych odmian piwa. Grupa Żywiec ma spośród dużych graczy obecnie najszerszą na rynku ofertę: 16 marek i 30 odmian piwa.