M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Magazynowy crowdsourcing

( red. ) | 10 stycznia 2012, 06:00

Amerykański miesięcznik "Ladies' Home Journal" publikuje materiały czytelniczek.

Od marcowego numeru "Ladies' Home Journal”, pismo amerykańskie z prawie 130-letnią tradycją, skorzysta na dużą skalę z materiałów swoich czytelniczek, które zamieszczane są w portalu DivineCaroline.com, również należącym do wydawnictwa Meredith Corp., w Facebooku i innych kanałach internetowych.

Artykuły dziennikarskie będą również się pojawiać, szczególnie w sekcjach związanych z medycyną, urodą, ale w każdej innej to czytelniczki będą miały głos.

Nie jest to pierwszy przypadek takiej praktyki w branży wydawniczej. Jednak LHJ, który gwarantuje co miesiąc reklamodawcom nakład rzędu 3,2 mln egzemplarzy, należy do śmietanki tradycyjnych magazynów w Stanach Zjednoczonych i obecnie jest największym magazynem na rynku.

Jeżeli ten eksperyment okaże się sukcesem, inne tytuły z grupy Meredith pójdą tym tropem.

Wydawca twierdzi, że ta zmiana w strategii jest wynikiem badań konsumenckich, z których wynika, że czytelniczki życzą sobie większej roli w tworzeniu kontentu. Z drugiej strony magazyn konkuruje na bardzo dojrzałym rynku pism kobiecych i musi zabiegać o dobre relacje również z reklamodawcami.

Materiały od czytelniczek, które zostaną opublikowane, będą opłacane według profesjonalnych stawek.

Pismo liczy na to, że uda mu się zbudować silną społeczność, która będzie w ścisłym kontakcie ze sobą i z redaktorami.

 

(Adage.com)

Czytaj więcej na temat: , , ,