Kraj

Mazda chce zwiększyć aktywności w internecie

Kluczowym modelem importera w tegorocznych działaniach ma być Mazda CX-5.

Mazda Motor Poland w tegorocznych działaniach reklamowych zamierza zwiększyć aktywności w internecie. W ub.r. w komunikacji tego importera dominowały telewizja, radio i magazyny. Po raz pierwszy w kampaniach wykorzystano też reklamę kinową. Mimo spadków sprzedaży, jakie w ub.r. notował cały rynek motoryzacyjny, Maździe udało się utrzymać budżet marketingowy na zaplanowanym poziomie. Jego wysokości jednak Magdalena Węglewska odpowiedzialna za PR w Mazda Motor Poland nie zdradziła.

– Wydatki planowaliśmy z dużym wyprzedzeniem. Obserwowaliśmy rynek i działania konkurencji, żeby elastycznie reagować na popyt i akcje innych marek. Nie zmieniliśmy planów budżetowych, jedynie dokonaliśmy zmian w kalendarzu – ze względu na sytuację w Japonii przesunęliśmy działania o kilka miesięcy – mówi Węglewska. Dodaje, że sytuacja rynkowa ograniczyła jedynie liczbę kampanii wizerunkowych, powodując zwiększenie kampanii taktycznych nastawionych na komunikację specjalnych ofert finansowych i przyciągnięcie klientów do salonów.

W tym roku Mazda Motor Poland zamierza podzielić działania reklamowe pomiędzy telewizję, radio, prasę, outdoor i internet. – Zauważamy rozwój reklamy internetowej. Nasza grupa docelowa aktywnie korzysta z internetu. Będziemy starali się zwiększyć udział działań online – mówi Magdalena Węglewska.

Kluczowym modelem importera w tych działaniach ma być model CX5.

W zakresie kreacji Mazda Motor Poland pracuje z agencją Upside, w zakresie planowania i zakupu mediów – z Mindshare. Obecnie importer prowadzi rekrutację na stanowisko dyrektora marketingu, po tym jak z firmy odszedł Sylwester Baczkowski.

W okresie od stycznia do listopada ub.r. w Polsce zarejestrowano 2328 nowych aut tej marki, ponad 30 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku 2010 (według Samar za Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców).