Kraj

Mleczarnia Obory reklamuje jogurt Jogi i planuje rozszerzenie tej marki

Mleczarnia Obory w Kozienicach rozpoczęła kampanię reklamową jogurtu pitnego Jogi zaplanowaną od stycznia do kwietnia br. Kampania obejmuje zasięgiem Warszawę...

Mleczarnia Obory w Kozienicach rozpoczęła kampanię reklamową jogurtu pitnego Jogi zaplanowaną od stycznia do kwietnia br. Kampania obejmuje zasięgiem Warszawę i region województwa mazowieckiego (jest to kluczowy rynek zbytu dla tego producenta) i prowadzona jest na nośnikach reklamy zewnętrznej (ok. 100 billboardów, reklama na autobusach i w stołecznym metrze), reklamę w warszawskim Radiu Eska, reklamę w internecie oraz działania BTL: degustacje, promocje w supermarketach, mailing i działania PR. Obsługą fulserwisową tej kampanii zajęła się warszawska agencja reklamowa CB4 Promocja. Tomasz Koczyński, dyrektor marketingu i promocji Mleczarni Obory, powiedział, że głównym celem kampanii pod hasłem: “Zdrowy dzień zaczyna się od Jogi” jest podniesienie rozpoznawalności marki Jogi, poinformowanie konsumentów o asortymencie produktów tej marki oraz zwiększenie sprzedaży. Jogurt pitny Jogi pojawił się w sprzedaży w marcu ub.r., dostępny jest w plastikowych zakręcanych butelkach o poj. 250 i 500 g (sugerowana cena za większe opakowanie to 2,98 zł). Grupą docelową są konsumenci w wieku 15-35 lat o dochodach wyższych lub średnich. Według Tomasza Koczyńskiego Jogi jest jedynym jogurtem pitnym na rynku w tego typu opakowaniach. Produkty takie jak np. Danviva czy Campina to napoje jogurtowe, natomiast SM Grajewo produkuje jogurty pitne, ale w opakowaniach kartonowych). W najbliższych tygodniach Mleczarnia Obory zamierza wprowadzić na rynek szereg produktów niszowych pod marką Jogi – jako pierwszy w ciągu najbliższych 2-3 tygodni ma pojawić się napój jogurtowy Jogi Sport Active (w trzech smakach: limonka, truskawka i brzoskwinia-marakuja). Produkt ma być kierowany przede wszystkim do ludzi młodych (14-35 lat), aktywnie spędzających czas, uprawiających sport. Sugerowana cena za opakowanie 250 g ma wynieść ok. 2 zł. Projekt opakowań przygotowała firma Polimer z Radzymina (zajmująca się przetwarzaniem tworzyw sztucznych), która jest współwłaścicielem marki Jogi. Wprowadzenie nowego produktu mają wesprzeć działania reklamowe, którymi zajmie się prawdopodobnie również agencja CB4 (producent zorganizował przegląd ofert kilku zaproszonych agencji, ich nazw nie ujawniono). Kolejnym wprowadzanym produktem ma być jogurt Jogi Slim Line przeznaczony dla konsumentów szczególnie dbających o swój wygląd. Obory i Polimer współpracują z agencją CB4 od września ub.r., agencja działa do 2000 r., obecnie zatrudnia 10 osób, do kluczowych klientów należą: firma Zbyszko (producent napojów PoloCockta, 3 Cytryny), producent odzieży sportowej Campus, producent gier komputerowych EA Games (Electronic Art). (MB)