Kraj

Rupert Murdoch ma rozpocząć inwestycje w Polsce

Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że przedstawiciele imperium multimedialnego Ruperta Murdocha, koncernu News Corp. przejęli kontrolę nad jedną z firm reklamy...

Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że przedstawiciele imperium multimedialnego Ruperta Murdocha, koncernu News Corp. przejęli kontrolę nad jedną z firm reklamy zewnętrznej działającej na polskim rynku. Jest nią firma Town & City II, należąca w 100 proc. do amerykańskiego funduszu kapitałowego Poland Partners. Prawdopodobnie na przełomie 1999 i 2000 roku dojdzie do własnościowego przejęcia przez News Corp. tej firmy. Kwotę transakcji szacuje się na 23 – 25 mln USD. Town & City II jest właścicielem ogólnopolskiej sieci klasycznych billboardów, liczącej prawie 3000 nośników (udział firmy w tym segmencie waha się w granicach 6 proc. rynku). Obok nich rozwija sieci wielkoformatowych tablic o formatach 12 m x 3 m i 6 m x 3 m. News Corp. inwestuje w reklamę zewnętrzną m.in. w Rosji, gdzie jest właścicielem jednego z największych na tamtym rynku operatorów sieci nośników – firmy APR City. (JP)