M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Proama chce walczyć ceną i obsługą

Maciej Burlikowski | 27 stycznia 2012, 06:00

Za dwa dni nowa firma ubezpieczeniowa na dobre ruszy z komercyjną ofertą i kampanią launchową.

Francuska firma ubezpieczeniowa Groupama, która w Polsce będzie działać pod marką Proama, 29 stycznia rozpocznie intensywną kampanię reklamową, wprowadzającą na rynek nową markę i wspierającą jej komercyjną ofertę.

Proama przewagi konkurencyjnej upatruje w dwóch aspektach: po pierwsze, zaoferuje aż 70-proc. zniżki dla kierowców, którzy jeżdżą bezpieczenie i nie powodują wypadków. To sporo, bowiem dotychczas najwyższe na rynku zniżki sięgały 60 proc.

Robert Sokołowski, dyr. generalny polskiego oddziału Groupamy, przewiduje, że biznesplan jest realny i nawet przy tak wysokich zniżkach ten biznesa działalność wciąż jest opłacalna. Jego zdaniem, rentowność zagwarantuje pozyskanie 500 - 700 tys. klientów. Odżegnuje się jednak od prognozowania, jak szybko miałoby to nastąpić:

- Po pierwszym, może po drugim kwartale będziemy wiedzieli czy oferta jaką przygotowaliśmy spotka się z uznaniem klientów i wtedy będziemy mogli bardziej realnie prognozować wysokość swojej sprzedaży. Sokołowski przyznaje jednocześnie, że francuski właściciel jest przygotowany na finansowanie polskiej spółki - córki nawet i przez 7-8 lat (raczej nie oczekuje osiągnięcia rentowności w perspektywie krótszej niż 5 lat).

Drugim aspektem, którym Proama chce walczyć na rynku, jest propozycja osobistego doradcy, który będzie przypisany do każdego klienta. Ubezpieczenony będzie znał jego imię, nazwisko, numer telefonu, adres mailowy, tak, by w razie np. szkody wiedział z kim ma się kontaktować. - Podczas badań ludzie wskazywali, że w przypadku klasycznej sprzedaży przez telefon czy internet, czy później dzwoniąc na infolinię są dla firmy anonimowymi klientami, dlatego postanowiliśmy wprowadzić rozwiązanie, które tę barierę niweluje - tłumaczy Sokołowski.

29 stycznia ruszy już pełną parą kampania reklamowa Proamy przygotowana przez agencję Change i dom mediowy MediaCom. Dyrektor generalny Groupamy nie ujawnia jakim budżetem marketingowym firma dysponuje, przyznaje jedynie, że nakłady na markting będą "istotne". Z kolei Łukasz Jadachowski, dyrektor marketingu polskiego oddziału Groupamy, pytany czy budżet mediowy firmy wynosi kilkanaście milionów złotych netto odpowiada: - Nie potwierdzam, nie zaprzeczam.

Ubezpieczenia (na razie wyłącznie samochodowe) Proama będzie sprzedawać w systemie direct (przez internet i telefon - numer 815-815-815) oraz poprzez sieć multiagentów (docelowo kilkuset). Zapowiada także współpracę z bankami, choć z żadnym jeszcze umowy nie zawarła.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,