Kraj

DaimlerChrysler przygotowuje się do kampanii modeli Mercedesa

Koncern DaimlerChrysler Automotive Polska zapowiada, że wiosną br. rozpocznie działania reklamowe związane z samochodami osobowymi marki Mercedes. "Pierwsza akcja będzie...

Koncern DaimlerChrysler Automotive Polska zapowiada, że wiosną br. rozpocznie działania reklamowe związane z samochodami osobowymi marki Mercedes. “Pierwsza akcja będzie kontynuacją ubiegłorocznej kampanii reklamowej modelu A – Special Edition” – mówi Tomasz Nieborek, marketing communications w DaimlerChrysler Automotive Polska. Samochód ten był reklamowany jesienią ub.r. Grupa docelowa modelu A jest odmienna niż innych modeli osobowych Mercedesa. Jest to samochód miejski przeznaczony dla młodych rodzin bez dzieci lub z jednym dzieckiem, mieszkających w dużych miastach, otwartych na nowości i oryginalnych. Są to osoby w wieku 25-40 lat. Jest to jedyny model Mercedesa reklamowany w prasie kobiecej z racji tego, że 40 proc. użytkowników to kobiety. W dalszej kolejności koncern będzie reklamował model klasy E. Na początku maja br. na polskim rynku pojawi się natomiast nowy model klasy C i będzie on także wsparty kampanią. Poprzedzi ją akcja o charakterze public relations. Zarówno model E, jak i model C są skierowane do przedsiębiorców i menedżerów w wieku 35-50 lat. Według firmy Expert Monitor w 2003 r. na reklamy wszystkich samochodów marki Mercedes, reklamy dealerów tej marki i serwisów wydano 12,3 mln zł, z czego na reklamy w radiu – 0,3 mln zł, w telewizji – 0,6 mln zł, a na reklamy w prasie 11,4 mln zł. (PU)