Kraj

Google konkuruje z porównywarkami cen

Może być to zapowiedź wejścia Google Product Search na rynek polski.

Kilka dni temu Google rozpoczął porządkowanie wyników wyszukiwania. Mają one wpływ na pozycjonowanie popularnych porównywarek cen, takich jak Ceneo.pl, Nokaut.pl oraz strony typu Tesco.pl lub Fotka.pl. Poszukując w sieci produktów lub nawet wpisując nazwy tych marek w Google, nie można znaleźć ich na pierwszej stronie wyszukiwania, tak jak było dotychczas.

Cztery dni temu na oficjalnym profilu Google+ Kaspara Szymańskiego (forum Google dla webmasterów) znajdujemy informację: “Zespół #Google #Search Quality zajął się kwestią kupowania linków przez popularne polskie witryny i podjął odpowiednie kroki w tych wypadkach, gdzie zaistniała taka potrzeba”.

– Według mnie porównywarki cen takie jak Nokaut czy Ceneo nie otrzymały kar tylko i wyłącznie za używanie systemów wymiany linków i łamanie zasad Google dla webmasterów. Niewykluczone, że Google w ten oto szybki i skuteczny sposób pozbył się konkurencji na polskim rynku dla swojego nadchodzącego produktu Google Product Search, czyli mówiąc wprost, Google’owskiej porównywarki cen – komentuje Tomasz Stopka, specjalista SEO z agencji AdSeo.

Google nie informuje, kiedy Product Search może pojawić się w Polsce.