Artykuły weekendowe

ACTA hitem w social mediach

"Nie dla ACTA w Polsce" polubiło ponad 220 tys. internautów.

Po ubiegłotygodniowych protestach, które przetoczyły się przez ulice polskich miast, w weekend media społecznościowe wrzały. Press-Service Monitoring Mediów tylko w ciągu trzech dni odnotował w Facebooku 16,7 tys. publicznych wpisów zawierających frazę “ACTA”.

Miażdżącą większość stanowiły te wyrażające sprzeciw wobec umowy. Internauci próbowali zainicjować akcję zbierania podpisów w sprawie przeprowadzenia referendum. Umieszczali prześmiewcze klipy, z których kilka stało się prawdziwymi hitami. Jeden z nich w ciągu zaledwie czterech dni obejrzało na YouTube.com 340 tys. użytkowników. Z kolei nagranie manifestacji w Poznaniu zobaczyło 46 tys. osób.

Największe profile w Facebooku mają setki tysięcy fanów. “Nie dla ACTA w Polsce” polubiło ponad 220 tys. internautów, “Komentarz usunięty przez ACTA” – prawie 180 tys., natomiast “Ty głosujesz na ACTA, ja nie głosuję na Ciebie” – przeszło 170 tys.

– Wpisy mają dużo większy potencjał dotarcia do użytkowników niż “lajki” i świadczą o większym zaangażowaniu – komentuje Adam Ścibior, kierownik działu monitoringu internetu Press-Service Monitoring Mediów. – Dlatego 16,7 tys. tych zawierających “ACTA” w ciągu jednego weekendu to bardzo dużo. Najbardziej dynamicznie temat rozwijał się w sobotę, kiedy to odnotowaliśmy aż 6,7 tys. takich postów. Dzień wcześniej było ich 4,8 tys., co wiąże się z faktem, że piątek jest dniem roboczym. W niedzielę natomiast wpisów było niecałe 5,2 tys.