Kraj

Old Spice podejmuje grę z Komisją Etyki Reklamy [wideo]

Po niekorzystnym dla P&G orzeczeniu w Facebooku pojawiła się "ocenzurowana" wersja spotu z Mustafą.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FN3XMhkQk6sw%26feature%3Dplayer_embedded%23!%22%7D
Mustafa w spocie ma zasłonięte czarnym paskiem sutki, a niektóre z jego słów są zamaskowane “piknięciami”. Film pojawił się na oficjalnym fan page’u marki jako odpowiedź na niedawne orzeczenie Komisji Etyki Reklamy, która przychyliła się do skargi konsumenta i wezwała Procter & Gamble – właściciela marki – do wprowadzenia zmian w spotach. W skardze konsument stwierdził, że  prezentowany w telewizji i w internecie spot obraża mężczyzn, bo namawia kobiety do porównania swojego mężczyzny z modelem.

Sprawa przerobionego spotu w Facebooku jest o tyle interesująca, że Procter & Gamble był zawsze uważany za reklamodawcę bardzo konserwatywnego. Fan page Old Spice prowadzi agencja Interactive Solutions.