M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

DDB Worldwide otrzymała tytuł Najlepszej Agencji Reklamowej 2003 r.

Serwis Dzienny | 19 stycznia 2004, 00:00

DDB Worldwide (Omnicom Group) została uznana za najlepszą globalną sieć agencji reklamowych w 2003 r. Wyróżnienia przyznały dwa tytuły prasy...

DDB Worldwide (Omnicom Group) została uznana za najlepszą globalną sieć agencji reklamowych w 2003 r. Wyróżnienia przyznały dwa tytuły prasy branżowej - "Advertising Age" i "AdWeek". Jednocześnie Ken Kaess, president i CEO sieci, otrzymał tytuł Advertising Agency Executive of the Year, którego wybiera się co roku na łamach "The Delaney Report". Uzasadniając swój wybór, "Advertising Age" napisał, że DDB Worldwide wygrała w 2003 r., okresie trudnym dla całej branży reklamowej, przetargi na obsługę nowych budżetów wartych łącznie ok. 1 mld dol. Według magazynu sieć zachowała przy tym wysoki poziom usług z zakresu kreacji reklamowej. Zdaniem redakcji "AdWeeka" na wyróżnienie zasługuje m.in. zdobycie jednego z najważniejszych budżetów 2003 r. - nowej kampanii brandingowej sieci restauracji fast food McDonald's. Innym ważnym klientem pozyskanym przez DDB Worldwide w skali globalnej był Royal Philips Electronics, którego budżet reklamowy szacuje się na 300 mln dol. Według specjalistów z obu magazynów poszczególne oddziały agencji zaczęły tworzyć coraz bardziej kreatywne strategie komunikacji z konsumentami, które bardzo często wychodziły poza klasyczne media. Nie bez znaczenia były także osiągnięcia DDB Worldwide w zakresie budowania strategii dla samych marek, m.in. poprzez kreowanie nowych produktów. "Advertising Age" podkreśla, że sukcesem sieci jest także utworzenie w 2003 r. struktury DDB Healthcare w Europie (w 2004 r. ma rozpocząć działalność także w Stanach Zjednoczonych) do obsługi firm farmaceutycznych. Przychody ze sprzedaży sieci wyniosły 21 mld dol. (wzrost o 5 proc.), zaś sprzedaż operacyjna 2,7 mld dol. (również wzrost o 5 proc.). Obok wygranych budżetów Philipsa i McDonald'sa DDB Worldwide zwyciężyła w ub.r. w przetargach firm: Dell (Europa i Brazylia - wartość budżetu 160 mln dol.), Tui (Europa - 100 mln dol.), Alltel (Stany Zjednoczone - 80 mln dol.), Ferrero (Francja - 50 mln dol.), Midas (Stany Zjednoczone - 40 mln dol.), OfficeMax (Stany Zjednoczone - 40 mln dol.) i Michelob Amber Bock (Stany Zjednoczone - 30 mln dol.). Jednocześnie sieć straciła obsługę dwóch klientów w Wielkiej Brytanii - British Gas (7 mln dol.) i Barclaycard (6 mln dol.) oraz jednego w Australii - Goodman Fielder (8 mln dol.). ("Advertising Age", "AdWeek")

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,