M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Pekao przekonuje, że jest "na dobre i na złe"

Maciej Burlikowski | 27 lutego 2012, 06:00

Wraz z nową kampanią reklamową bank rozpoczął wdrażanie nowej strategii komunikacji. Pokaże się także przy okazji Euro 2012.

Pekao SA, drugi po PKO BP pod względem wielkości bank w Polsce, rozpoczął niedawno kampanię reklamową w nowym formacie kreatywnym. Filmy reklamowe wykonane w technice animacji poklatkowej (tzw. stop motion) promują ofertę bankowości mobilnej. Kampanię przygotowały Euro RSCG Warsaw, Euro RSCG Digital oraz MediaCom. Ta kampania to jednocześnie początek wdrażania nowej strategii komunikacyjnej banku.

Dla włoskiej grupy UniCredit, właściciela Pekao SA, strategię opracowała brytyjska agencja reklamowa Bartle Bogle Hegarty (BBH) wybrana w przetargu. Założeniem było, że ma to być strategia spójna dla wszystkich rynków, którą poszczególne filie będą adaptowały do lokalnych warunków. Hasło opisujące nowe pozycjonowanie banku brzmi: "Life is full of ups and downs. We’re for both".

– Chodzi o to, że w życiu zdarza się różnie. Dobrze, gdy jest dobrze, ale czasem bywa gorzej. My przekonujemy klientów, że jesteśmy z nimi i pomagamy im w każdym momencie – wyjaśnia Jarosław Wilk, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za obszar marketingu w Pekao SA. – Może nam się wydawać, że mówienie o budowaniu długofalowych relacji z klientami w branży bankowej to truizm, ale my wierzymy, że w tym właśnie tkwi siła naszej marki.

Kreacja reklam polega na zestawianiu rzeczy "dobrych" i "złych" (np. but narciarski lub rolki, symbolizujące relaks, zabawę, wypoczynek, i noga w gipsie, przedstawiająca ich przykre niekiedy konsekwencje). Według szefa marketingu ta formuła jest na tyle pojemna, że można ją "ogrywać" na niemal niezliczoną liczbę sposobów.

W formule takiej oprócz wspomnianej już bankowości mobilnej reklamowane będą także: bankowość elektroniczna, kredyty mieszkaniowe, pożyczki gotówkowe.

Wraz z nową komunikacją reklamową Pekao SA nie należy się jednak spodziewać skokowego wzrostu nakładów reklamowych. Jarosław Wilk przyznaje, że jego instytucja jest raczej "zachowawcza" w planowaniu budżetów reklamowych.

Pekao SA, obok producenta słodyczy Wedel i polskiego oddziału MasterCard, jest jednym z trzech narodowych sponsorów piłkarskiego turnieju Euro 2012. Bank współkredytował budowę trzech stadionów na Euro, a  gdańską PGE Arenę kredytował w całości. – Przy okazji Euro chcemy się pokazać nie tylko jako silny, wiarygodny partner dla wszystkich, nawet największych przedsięwzięć, ale także jako nowoczesna, dynamiczna, zmieniająca się instytucja – wskazuje szef marketingu Pekao SA. Na Euro bank szykuje także, we współpracy z MasterCardem, specjalną, okolicznościową serię kart kredytowych z logo Euro 2012.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,