M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wawel rozpoczął pierwszą w historii kampanię marki batonów Maciek

Serwis Dzienny | 20 stycznia 2004, 00:00

Krakowski producent słodyczy ZPC Wawel SA rozpoczął miesięczną kampanię telewizyjną wspierającą markę batonów czekoladowych Maciek pod hasłem: "Lepszego batona nie...

Krakowski producent słodyczy ZPC Wawel SA rozpoczął miesięczną kampanię telewizyjną wspierającą markę batonów czekoladowych Maciek pod hasłem: "Lepszego batona nie trafisz". 30- i 15-sekundowe spoty emitowane są w TVP1, TVP2, TVN i TVN24. Strategię i kreację tej kampanii przygotowała agencja reklamowa Brain, która wygrała przetarg na ten budżet w listopadzie ub.r. (startowało w nim pięć agencji, ich nazw nie ujawniono). Planowaniem i zakupem mediów w telewizji publicznej zajął się producent we własnym zakresie, zaś czas antenowy w TVN-ie kupował dom mediowy Brand Connection. Marek Juraniec, dyrektor marketingu Wawel SA, mówi, że jest to pierwsza kampania reklamowa tej marki: "Batony Maciek produkujemy od ponad dwóch lat, jest to jeden z naszych wiodących produktów i dlatego zdecydowaliśmy się go wybrać do wsparcia telewizyjnego w okresie zimowym". Grupą docelową tej marki są kobiety i mężczyźni w wieku 16-49 lat, jest to produkt impulsowy, sugerowana cena za opakowanie (gramatury 40 g i 41 g) wynosi ok. 1 zł. Juraniec powiedział również, że tegoroczny budżet reklamowy firmy Wawel jest większy niż w ub.r., nie chciał jednak określić o ile, stwierdził natomiast, że "znacząco" wzrosną zwłaszcza wydatki na telewizję. Według danych Expert Monitora Wawel w 2003 r. na reklamę w mediach wydał łącznie 12,3 mln zł (według cen cennikowych), z czego zdecydowaną większość (niemal 12,1 mln zł) wydano na reklamę telewizyjną - wspierane były takie marki jak: baton Danusia, czekoladki Malaga, Tiki Taki i Kasztanki, Mieszanka Krakowska oraz cukierki nadziewane, kukułki, raczki i fistaszki. (MB)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,