Zagranica

Słabe wyniki antynarkotykowej kampanii Białego Domu

National Institute on Drug Abuse (NIDA), część amerykańskiego Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej, przedstawił raport przygotowany na jego zlecenie na...

National Institute on Drug Abuse (NIDA), część amerykańskiego Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej, przedstawił raport przygotowany na jego zlecenie na temat skuteczności kampanii antynarkotykowej przygotowanej przez biuro antynarkotykowe Białego Domu. Z raportu NIDA wynika, że kampania miała bardzo słabą skuteczność wśród amerykańskich nastolatków, czyli głównej grupy docelowej kampanii. Raport został przygotowany wspólnie przez Annenberg School of Communications na University of Pennsylvania i firmę badawczą Westat, mającą 30-letnie doświadczenie w branży. Oficjalnie White House Office of National Drug Control Policy (ONDCP) nie skomentował wyników kampanii. W przeszłości jednak ONDCP miało zastrzeżenie do opinii NIDA. Ostatnio powoływało się m.in. na swój monitoring rządowej kampanii antynarkotykowej przeprowadzony w drugiej połowie grudnia 2003 r. Pokazuje on, że w ciągu 2 lat o 11 proc. spadło spożycie narkotyków wśród uczniów klas ósmej, dziesiątej i dwunastej. Rocznie biuro antynarkotykowe Białego Domu wydaje na kampanię 150 mln dol. (“Advertising Age”)