Kraj

Wally Olins ma pomóc w stworzeniu identyfikacji marki Polska

Wally Olins, światowej sławy autorytet w dziedzinie kreowania marek narodowych, ma pomóc Polsce w odnalezieniu własnej identyfikacji i stworzeniu spójnego...

Wally Olins, światowej sławy autorytet w dziedzinie kreowania marek narodowych, ma pomóc Polsce w odnalezieniu własnej identyfikacji i stworzeniu spójnego programu poprawy wizerunku w świecie w związku z wejściem naszego kraju do struktur Unii Europejskiej. Wally Olins jako konsultant Krajowej Izby Gospodarczej będzie pracował nad stworzeniem tożsamości marki Polska. W tym celu odbędzie cykl wywiadów z osobistościami Polski, m.in. z politykami, specjalistami ds. marketingu, przedsiębiorcami, artystami, intelektualistami, przedstawicielami dyplomacji i mediów. Spotkania odbędą się pod hasłem: “Marka dla Polski. Jak wypromować Polskę w świecie?”. W identyfikacji tego, co stanowi polskość, Olinsowi mają pomóc także badania wizerunkowe dotyczące naszego kraju. Jak powiedział Mirosław Boruc, prezes Instytutu Marki Polskiej, Olins ma za kilka miesięcy przedstawić “fundament” marki Polska. “Polska ma wielki potencjał. Nie ma kraju, który bardziej wyraziście niż Polska potrzebuje prezentacji swojej tożsamości sobie i swoim sąsiadom” – pisze Wally Olins w książce pt. “O marce” wydanej przez Instytut Marki Polskiej w styczniu br. Krajowa Izba Gospodarcza wraz z Ministerstwem Spraw Zagranicznych oraz Państwową Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych zamierzają pracować nad wspólnym programem poprawy wizerunku Polski w świecie. Wally Olins jest współzałożycielem firmy Wolff Olins i prezesem firmy Saffron. Wykłada także na Oksfordzie. Z jego doradztwa korzystały m.in.: McKinsey, Respol, Portugalska Rada Turystyki, Renault i Volkswagen. (MKS)