Zagranica

Bristol-Myers prowadzi przetarg na budżet leku Plavix

Firma farmaceutyczna Bristol-Myers Squibb prowadzi przetarg na budżet reklamowy leku Plavix. Budżet ten szacowany jest na 70 mln dol. i...

Firma farmaceutyczna Bristol-Myers Squibb prowadzi przetarg na budżet reklamowy leku Plavix. Budżet ten szacowany jest na 70 mln dol. i dotyczy Stanów Zjednoczonych. Przetarg został ogłoszony po tym, jak firma rozstała się z agencją Ogilvy & Mather z Nowego Jorku (WPP Group). Agencja obsługiwała ten budżet od czterech lat. Firmy Bristol-Myers Squibb i Sanofi-Synthelabo (współproducent leku) nie ujawniły szczegółów przetargu. Do konkursu zaproszono 6 agencji. Są wśród nich: J. Walter Thompson (WPP Group), DDB Worldwide (Omnicom Group), Grey Worldwide (Grey Global Group). Wszystki te agencje mają siedziby w Nowym Jorku. Według danych TNS Media Intelligence/CMR w okresie styczeń-październik 2003 r. na reklamę marki Plavix wydano 62,3 mln dol. (“Advertising Age”)