Zagranica

Marketerzy zaniepokojeni "kreacyjną arogancją" agencji reklamowych

Jedna trzecia głównych marketerów w Stanach Zjednoczonych przebadanych przez Association of National Advertisers (ANA) uważa, że ich agencje reklamowe są...

Jedna trzecia głównych marketerów w Stanach Zjednoczonych przebadanych przez Association of National Advertisers (ANA) uważa, że ich agencje reklamowe są “zainfekowane przez kreacyjną arogancję”, otrzymują zbyt wysokie gratyfikacje i nie pracują zgodnie z przyjętą strategią. ANA reprezentuje 330 marketerów, którzy łącznie wydają 100 mld dol. rocznie na komunikację marketingową. Marketerzy uważają, że koszty produkcji reklam są jednym z najpoważniejszych punktów niezgody z agencjami reklamowymi. Jedna trzecia twierdzi, że koszty są zbyt wysokie, a jeden marketer na czterech mówi, że proces produkcyjny w agencjach zajmuje zbyt dużo czasu i zbyt często wymaga poprawek. Jedna piąta marketerów wskazuje na kreacyjną arogancję i brak wzajemnego zrozumienia jako źródło kolejnych problemów we współpracy z agencjami. Z kolei przedstawiciele agencji reklamowych uważają, że kontakt z marketerami mógłby ulec poprawie, gdyby management agencji był bardziej zaangażowany w działania marketingowe podejmowane przez ich klientów. Trzy czwarte reprezentantów agencji mówi, że zmieniłoby swoje struktury i sposób działania, aby polepszyć swoje kontakty z klientami. Menedżerowie agencji uważają jednocześnie, że klienci coraz aktywniej pracują nad polepszeniem stanu wzajemnych relacji i ponad połowa z nich dostarcza agencjom coraz większej ilości informacji o ich potrzebach marketingowych. (“Advertising Age”)