Kraj

ICI zwiększy w br. wydatki na media o 20-30 proc.

ICI Polska, jeden z największych w kraju producentów farb i lakierów, zamierza zwiększyć wydatki na reklamę w mediach (głównie w...

ICI Polska, jeden z największych w kraju producentów farb i lakierów, zamierza zwiększyć wydatki na reklamę w mediach (głównie w telewizji) o 20-30 proc. Firma ma zamiar w bieżącym roku wydać 38 mln zł na inwestycje oraz wsparcie marketingowe swoich głównych marek: Dulux, Hammerite i Ekonowinka. 12 mln zł ma pochłonąć modernizacja fabryki w Pilawie. Mirosław Stachowicz, prezes ICI Polska, nie chciał sprecyzować, ile wynosi tegoroczny budżet mediowy firmy, powiedział natomiast, że w 2004 r. jest o 20-30 proc. większy w porównaniu z ub.r. Według wyliczeń firmy Expert Monitor producent na reklamę w mediach (w zdecydowanej większości w telewizji) w ub.r. wydał ponad 15,1 mln zł (wg cen cennikowych). Najwięcej (6,6 mln zł) wydano na reklamę marki Dulux, 5,7 mln zł – na reklamę farb Ekonowinka (w spotach występował m.in. znany aktor Stefan Friedman), natomiast reklamy marki Hammerite (farby do metalu) kosztowały ponad 2,6 mln zł. Obsługą budżetu mediowego ICI od ponad 3 lat zajmuje się dom mediowy Media Direction OMD, natomiast kreację reklam przygotowuje agencja reklamowa NoS/BBDO (która pracuje dla ICI w Polsce od 5 lat). ICI planuje także rozbudowę sieci sprzedaży detalicznej – m.in. w sklepach i marketach typu dom i ogród tworzone są firmowe stoiska pod nazwą Centra Kolorów Dulux. Na koniec ub.r. było ich 105, a w tym roku ma powstać kolejnych 65. Tworzone są również minipunkty sprzedaży, gdzie produkty ICI eksponowane są na specjalnych podświetlanych stojakach – obecnie jest ich 712, a do końca br. ma powstać kolejnych 600. Przy produkcji materiałów POS ICI współpracuje z kilkoma agencjami, m.in. z Tubą. (MB)