Kraj

PWC przewiduje koniec ekspansji hipermarketów

Najnowszy raport PricewaterhouseCoopers (PWC) o handlu detalicznym i dobrach konsumenckich przewiduje dalszy rozwój handlu nowoczesnego w Polsce, ale eksperci firmy...

Najnowszy raport PricewaterhouseCoopers (PWC) o handlu detalicznym i dobrach konsumenckich przewiduje dalszy rozwój handlu nowoczesnego w Polsce, ale eksperci firmy prognozują wolniejszą już ekspansję hipermarketów. PWC stwierdza, że obecnie 32 proc. sprzedaży dóbr konsumenckich realizuje tzw. handel nowoczesny, a udział ten za 3-4 lata może osiągnąć 50-60 proc., w kraju jest już 136 hipermarketów. “Apogeum ekspansji hipermarketów mamy jednak już za sobą. Szansę na rozwój zyskują przede wszystkim mniejsze supermarkety i sklepy dyskontowe, zwłaszcza poza wielkimi ośrodkami miejskimi” – mówi Mariusz Brożyna, jeden z autorów raportu. Zdaniem ekspertów PWC w największych miastach będą obecnie powstawać już nie hipermarkety na peryferiach, ale raczej centra handlowe w miastach, łączące funkcje zakupowe z rozrywką. Opracowanie zwraca też uwagę na wielką konkurencyjność polskiego sektora detalicznego, PWC wylicza dziewięć firm zagranicznych, które mają w Polsce swoje sieci hipermarketów lub innych sklepów. Według Mariusza Brożyny można się spodziewać w najbliższych latach konsolidacji tego rynku, lecz być może nie na poziomie krajowym, ale dzięki globalnym fuzjom firm detalicznych. Raport “Retail & Consumer – Winning Strategies in Russia and Central & Eastern Europe” został opracowany przede wszystkim dla inwestorów zainteresowanych sektorem detalu i dóbr konsumenckich w naszym regionie. (TW)