Kraj

Czeski producent wprowadza na polski rynek nowe marki napojów

Polski oddział czeskiej firmy Kofola wprowadza właśnie na nasz rynek dwie marki napojów niegazowanych: Jupik i Frupper. Pierwszy z nich...

Polski oddział czeskiej firmy Kofola wprowadza właśnie na nasz rynek dwie marki napojów niegazowanych: Jupik i Frupper. Pierwszy z nich oferowany jest w pięciu smakach (truskawkowy, brzoskwiniowy, pomarańczowy, multiwitamina i cola), zawiera 20 proc. naturalnego soku z dodatkiem witamin i przeznaczony jest dla dzieci. Producent określa, że grupą docelową tej marki będą rodziny z dziećmi (w wieku 4-12 lat) mieszkające w średnich i dużych miastach, z wykształceniem zawodowym i średnim. Nowa marka będzie wspierana reklamowo – w kwietniu i maju zaplanowana jest kampania telewizyjna, od kwietnia do czerwca reklama w prasie konsumenckiej (produkt już jest reklamowany na łamach prasy handlowej), natomiast w maju i w czerwcu przewidziano wsparcie w punktach sprzedaży. Nie została jeszcze wybrana agencja reklamowa ani dom mediowy, które miałyby się zająć realizacją tej kampanii (producent ma już wybraną short-listę i wybór ma nastąpić w najbliższych tygodniach – nazw agnecji biorących udział w przeglądzie nie ujawniono). Druga z nowych marek – Frupper – to również napój niegazowany; oferowany jest w sześciu smakach: truskawka, czarna porzeczka, pomarańcza, multiwitamina, multiwitamina light oraz multiwitamina Red (sugerowana cena butelki 0,5 l wynosi 1,95 zł, natomiast 2 l – 3,50 zł). Odbiorcami tej marki mają być również rodziny z dziećmi, ale także osoby w wieku 25-40 lat (określane przez producenta mianem “młodych duchem”), preferujące wysoką jakość, mieszkańcy średnich i dużych miast, posiadający wykształcenie średnie i wyższe. Dominik Doliński, marketing manager Kofola Polska, powiedział, że firma rozważa jeszcze, czy marka Frupper również będzie wspierana reklamowo. Potwierdził, że producent zamierza sukcesywnie wprowadzać na rynek kolejne nowości. Firma Kofola powstała w 1993 r. w czeskim mieście Krnov, ma również drugą fabrykę na Słowacji. Na czeskim rynku producent dość aktywnie reklamuje swoje produkty w mediach (w telewizji, w prasie i na outdoorze). (MB)