Zagranica

Przychody grupy Havas zmalały mimo dobrych wyników w Europie

Przychody grupy Havas, do której należą sieci Euro RSCG Worldwide i Media Planning Group, w 2003 r. zmalały o 17,2...

Przychody grupy Havas, do której należą sieci Euro RSCG Worldwide i Media Planning Group, w 2003 r. zmalały o 17,2 proc., z 1,99 mld do 1,66 mld euro. Z raportu Havas wynika, że w czwartym kwartale 2003 r. w Europie (poza Wielką Brytanią) zauważalny był wzrost przychodów. Pozytywny trend zauważalny był również w Ameryce Łacińskiej, w USA oraz rejonie Azji i Pacyfiku. Grupa Havas zakończyła proces restrukturyzacji, który polegał na tym, że 19 agencji zostało włączonych do sieci Euro RSCG Worldwide, osiem firm zostało zamkniętych, a zatrudnienie w grupie zmalało o 1000 osób. Plany restrukturyzacji zostały ogłoszone przez Alaina de Pouzilhaca, przewodniczącego rady nadzorczej i CEO grupy Havas, we wrześniu 2003 r. Z oficjalnego komunikatu przygotowanego przez Havas wynika, że w związku z zakończeniem procesu restrukturyzacji, zdobyciem nowych znacznych budżetów, redukcją kosztów, dobrymi perspektywami, jeśli chodzi o obecnych klientów, grupa oczekuje dobrych wyników w 2004 r. Z wynikami finansowymi grupy Havas całkowicie kontrastują wyniki drugiej francuskiej grupy reklamowej – Publicis Groupe. Koncern zaraportował lepsze od oczekiwanych wyniki w czwartym kwartale 2003 r. – organiczny wzrost przychodów o 5,2 proc., do 1,02 mld euro. W ostatnim kwartale 2003 r. grupa zdobyła więcej nowych budżetów niż jakiekolwiek inne główne holdingi reklamowe. Wśród nowo pozyskanych klientów są Big Mac i Wella (Leo Burnett), Coca-Cola w USA i Cadbury Schweppes w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii (Starcom MediaVest). W całym 2003 r. przychody Publicis wyniosły 3,86 mld euro. (“BrandRepublic”)