Plany inwestycyjne firmy reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland (CCP) na rok 2004 r. przewidują wydatki rzędu 12 mln zł. “Budżet ok. 8 mln zł zostanie uruchomiony wówczas, gdy uda się nam wygrać w dwóch przetargach na realizację projektów reklamowych. Kwota 4 mln zł została zapisana w standardowym planie budżetowym na ten rok. Będzie inwestowana na dalszy rozwój jakościowy naszej sieci nośników oraz coraz bardziej zaawansowane narzędzia sprzedażowe” – mówi Kalina Janicka, prezes zarządu. CCP bierze obecnie udział w przetargach na zagospodarowanie pod względem reklamowym terenów zewnętrznych należących do sieci handlowych Carrefour i Tesco. Plany dotyczące rozwoju organicznego sieci nośników przewidują m.in. dalszą restrukturyzację tablic o formacie 4×3 m oraz rozwój systemu powierzchni ekspozycyjnych w centrach biznesowych. Według Janickiej inwestycje w 2004 r. będą utrzymane na tym samym poziomie co w roku 2003. Prawdopodobnie firma będzie musiała ponieść dodatkowe wydatki związane z utworzeniem nowej spółki badawczej Polskie Badania Outdooru (wraz z inną firmą reklamy zewnętrznej AMS SA oraz firmą badawczą SMG/KRC Millward Brown Company). Adaptacja do oferty handlowej oraz rozszerzenie zakresu prowadzonych analiz efektywności reklamy zewnętrznej mogą pochłonąć kwotę 1,5-2 mln zł. CCP wdraża również program ochrony wiat przystankowych wyposażonych w nośniki typu citylight poster przed aktami wandalizmu. Umowa w tej sprawie została podpisana z firmą ochrony Falck i dotyczy czterech miast – Warszawy, Łodzi, Poznania i Wrocławia. Jeżeli obie strony będą zadowolone ze współpracy, wówczas jej zasięg zostanie poszerzony na całą Polskę. Firma nie zamierza w tym roku inwestować w nowe rodzaje nośników. Jej wyniki finansowe za rok 2003 r. mają zostać ogłoszone w marcu br. W portfolio firmy znajdują się obecnie tablice o formacie 4×3 m – 4088 (ok. 70 proc. jest oświetlonych), nośniki citylight poster o formacie 1,8×1,2 m – 6423, nośniki małego formatu – 1875 oraz backlite’y – 48. Firma dysponuje trzema sieciami dedykowanymi – na uczelniach, w centrach biznesu oraz kurortach nadmorskich – oraz oferuje usługi w zakresie reklamy w miejscu sprzedaży. (JP)