Kraj

Unilever wprowadza nową formułę wsparcia dezodorantów Rexona

Unilever wprowadzi w marcu br. na rynek nową linię dezodorantów Rexona, co się wiąże ze zmianą dotychczasowej koncepcji marketingowej, zmianą...

Unilever wprowadzi w marcu br. na rynek nową linię dezodorantów Rexona, co się wiąże ze zmianą dotychczasowej koncepcji marketingowej, zmianą opakowań i zmianą komunikacji reklamowej dla tej marki. “Rexona i jej nowa formuła – mikrokapsułki – ma zabezpieczać przed stresem emocjonalnym pojawiającym się w takich sytuacjach jak egzaminy maturalne czy poszukiwanie pracy” – mówi Barbara Nesterowicz, odpowiedzialna w Unileverze za marketing marki Rexona. Produkt będzie dostępny w kilku aplikatorach: sprayu, sztyfcie i kulce, w wersji dla kobiet i mężczyzn. Nie zmieni się cena dezodorantu (ok. 9,70 zł). Nie zmieni się również grupa docelowa produktu – są to osoby w wieku 20-35 lat, mieszkańcy dużych aglomeracji miejskich, pracujący albo uczący się. Produkt będzie wsparty intensywną kampanią mediową. Reklamy pojawią się w telewizji i w prasie. Planowane są także działania public relations. Rexona będzie również obecna w czasie trwania “Dni kariery”, dorocznej imprezy organizowanej na największych uczelniach w Polsce, dla studentów starających się o pierwszą pracę. Od marca do końca br. w dodatku “Praca” w “Gazecie Wyborczej” zamieszczane będą reklamy Rexony. Kampanię reklamową przygotowuje agencja Lowe GGK oraz dom mediowy Initiative Warszawa. Niezależnie od debiutu nowej Rexony będzie kontynuowany program edukacyjny marki. Obecnie trwa pierwsza jego edycja, którą objęto 330 tys. tegorocznych maturzystów. Program realizowany jest na terenie liceów podczas lekcji wychowawczych. Grupa 1000 instruktorów opowiada maturzystom, jak żyć ze stresem i walczyć z nim. Program koordynuje agencja Multi Communications (obsługuje także program edukacyjny prowadzony na terenie przedszkoli przez markę Domestos Unilevera), a instruktorzy rekrutowani są z Państwowego Towarzystwa Oświaty Zdrowotnej. Wartość rynku dezodorantów w 2003 r. w Polsce wyniosła według danych Unilevera 499,7 mln zł. Około 30 proc. rynku należy do kategorii antyperspirantów, a pozostałe 70 proc. do dezodorantów alkoholowych. Najbardziej dynamicznie rośnie kategoria dezodorantów antyperspirantów. W ciągu ostatniego roku segment ten wzrósł średnio o 15 proc. Liderem rynku jest marka Nivea, drugie miejsce zajmuje Rexona. W ub.r. Rexona wydała na działania reklamowe 23 mln zł (dane: Expert Monitor). (MKS)