Kraj

Almeco rozbudowuje sieć salonów sprzedaży samochodów marki Saab

Pod koniec lutego br. w Krakowie zostanie otwarty nowy punkt dealerski marki Saab. Wyłącznym importerem samochodów Saab na rynek polski...

Pod koniec lutego br. w Krakowie zostanie otwarty nowy punkt dealerski marki Saab. Wyłącznym importerem samochodów Saab na rynek polski jest spółka Almeco. Oficjalne otwarcie nowego salonu będzie miało miejsce 26 lutego, a w dniach 27-29 lutego zostaną zorganizowane Dni Otwarte. Otwarcie zostanie wsparte kampanią reklamową w stacji radiowej RMF FM (rozważane jest także wykorzystanie Radia Zet) oraz w mediach lokalnych takich jak: Radio Wanda, “Dziennik Polski”, “Gazeta Krakowska” oraz krakowski dodatek “Gazety Wyborczej”. Za działania reklamowe odpowiada agencja reklamowa Niedzielski (planowanie i zakup mediów firma prowadzi we własnym zakresie). Krakowski punkt dealerski jest kolejnym obiektem spełniającym standardy programu Saab Unlimited Partner, opracowanego w ramach strategii marketingowej realizowanej pod nazwą Saab Unlimited. Celem tej strategii jest bardziej precyzyjne pozycjonowanie marki na rynku i znalezienie nowych środków oraz sposobów dotarcia do klientów. Punkty dealerskie odpowiadające tej strategii mają specjalny wystrój, oświetlenie, ustawienie samochodów i kolory (w Polsce adaptacją rozwiązań centrali firmy zajmuje się architekt Piotr Glegoła). Ważnymi materiałami w tych obiektach są: szkło i aluminium. Znajduje się w nich specjalne miejsce dla klientów pod nazwą “waiting area” oraz tzw. consultation zone. Krakowski punkt jest trzecim obiektem spełniającym standardy Saab Unlimited – pierwszy powstał wiosną w Poznaniu, drugi jesienią ub.r. w Warszawie. “W tym roku zamierzamy otworzyć przynajmniej 2-3 nowe punkty dealerskie Saab w Polsce” – mówi Monika Krzesak, rzecznik prasowy Almeco. Do 2005 r. wszystkie salony marki w naszym kraju będą zgodne z nową strategią. Aktualnie w Polsce działają punkty dealerskie w: Warszawie (3 salony), Wrocławiu, Łodzi, Gdańsku, Katowicach, Poznaniu oraz Krakowie (2 salony wraz z tym nowo otwieranym). W 2003 r. spółka Almeco sprzedała w Polsce 227 samochodów (źródło: Samar), a jej wydatki reklamowe wyniosły w tym czasie 0,98 mln zł (źródło: Expert Monitor). (PU)