Zagranica

Omnicom odnotował 10-proc. wzrost przychodów w IV kwartale ub.r.

Największy na świecie holding reklamowy Omnicom Group uzyskał w IV kwartale 10-proc. wzrost przychodów. Zysk netto wyniósł w tym okresie...

Największy na świecie holding reklamowy Omnicom Group uzyskał w IV kwartale 10-proc. wzrost przychodów. Zysk netto wyniósł w tym okresie 221,3 mln dol., podczas gdy rok wcześniej zamknął się w kwocie 201,5 mln dol. Przychody ze sprzedaży ogółem wzrosły do 2,5 mld dol. (wcześniej 2,1 mld dol.). Na rynku amerykańskim grupa odnotowała wzrost rzędu 15 proc., natomiast na rynku międzynarodowym – 22 proc. według analityków rynku, pozycja Omnicom Group jest bardziej stabilna niż w przypadku jej bezpośredniej konkurencji, holdingów Interpublic Group of Cos. oraz WPP Group. Omnicom ujawnił w ostatnim czasie plany rozwijania portfela swoich usług o działania w ramach tzw. branded entertainment division. Jej szefem został Robert Reisenberg, wcześniej kierujący Magna Global Entertainment, należącej do Interpublic. (“BrandRepublic”)