Zagranica

Unilever zmienia logo korporacyjne na świecie

Koncern Unilever jest w trakcie zmiany logo korporacyjnego, które wkrótce znajdzie się na 540 markach produktów, jakie firma ma w...

Koncern Unilever jest w trakcie zmiany logo korporacyjnego, które wkrótce znajdzie się na 540 markach produktów, jakie firma ma w swoim portfolio. W nowym logo pojawią się kwiaty, zwierzęta i gwiazdy, co oznacza odejście od dotychczasowej identyfikacji – granatowego U funkcjonującego od początku lat 70. Nowe logo jest zgodne z misją firmy, która brzmi: “dodać witalności do życia” . Zmianę identyfikacji wizualnej Unilevera zaproponował Wolff Olins. Unilever zamierza zwiększyć przed 2005 r. wydatki reklamowe do 15 proc. swoich obrotów, co spowoduje, że znajdzie się w elitarnej wąskiej grupie marketerów rynku FMCG, którzy przeznaczają na działania reklamowe aż tak znaczący odsetek swoich obrotów. Koncern Procter & Gamble w 2003 r. wydał na reklamę ogólnoświatową 10 proc. swoich obrotów, co stanowiło 43 mld dol. Unilever w 2003 r. przeznaczył na wydatki reklamowe i promocje 14,2 proc. obrotów. (“BrandRepublic”)