BroadMind, oddział domu mediowego MindShare Polska, rozwija ofertę działań broadcastmarketingowych. “Broadcast marketing daje bardzo ciekawe rozwiązania marketingowe, które mogą mieć bezpośrednie przełożenie na pozycjonowanie produktu” – mówi Dariusz Przychoda, executive director BroadMind. Zdaniem Sebastiana Olszowego, dyrektora mediów MindShare Polska, są to równocześnie rozwiązania bardzo atrakcyjne cenowo w porównaniu z tradycyjnym zakupem czasu reklamowego. “Jeden odcinek tego typu programu kosztuje maksymalnie 100 tys. zł, a tyle kosztuje przecież spot przy prognozie pogody” – mówi Olszowy. Unikalność propozycji BroadMind zdaniem Dariusza Przychody polega m.in. na tym, że najpierw definiowane są potrzeby i cele klienta, a potem rozwiązanie precyzyjnie dopasowywane jest do tych założeń, co nie zawsze gwarantować może na przykład tradycyjny sponsoring telewizyjny. Obecnie BroadMind pracuje nad kilkoma projektami tego typu. We współpracy z marką Huggies (Kimberly-Clark Poland, klient MindShare Polska), pismem “Olivia” (Axel Springer Polska) i TVP SA przygotowuje cykliczny program “Wielki świat małych odkrywców” na temat wychowania dzieci, którego emisja rusza właśnie w telewizji publicznej. Umowę w sprawie realizacji projektu podpisano do stycznia 2005 r. W TVP2 (od marca do czerwca i od września do listopada br.) będzie można zobaczyć 26 odcinków serii dokumentalnej “Eksploracja” na licencji BBC. Projekt powstał we współpracy z marką Duracell należącą do Gillette, klienta MindShare. We współpracy z BP (również klientem MindShare) i Citibank Handlowy (klient domu mediowego Mediaedge:cia) powstaje 17-odcinkowy projekt telewizyjny dotyczący bezpieczeństwa jazdy z Krzysztofem Hołowczycem. Seria będzie pokazywana w TVP2 lub Polsacie. Jednym z większych projektów będzie też “Z małą pomocą przyjaciół” (format Granady “With a little help from my friends”). Projekt przygotowywany jest we współpracy z brandem Ajax (Colgate-Palmolive Poland, klient Mediaedge:cia). W programie znane osobowości wspólnie ze swoimi znajomymi z młodości robią coś pożytecznego na rzecz społeczności lokalnej, z której się wywodzą (np. remont pokoi w domu dziecka). O program stara się kilku nadawców. Wiadomo, że jest to format primetime’owy i będzie pokazywany w sobotę lub niedzielę wieczorem. Zdaniem Przychody tego typu projekt pozwala na przykład połączyć aktywność marketingową w telewizji z kampaniami reklamowymi prowadzonymi w mediach lokalnych (PR, reklama, eventy, konkurs) i z działaniami w sieciach handlowych (akcje samplingowe, promocje sprzedaży). (PM)