M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Naj Magazyn" przechodzi z G+J do Bauera

Joanna Dziwisińska | 27 lutego 2012, 06:00

G+J Polska sprzedał Bauerowi magazyn "Naj". Teraz chce się skupić na segmencie premium.

G+J Polska sprzedał Wydawnictwu Bauer miesięcznik "Naj Magazyn". Według przedstawicieli wydawnictwa globalna strategia G+J zakłada skupienie się na segmencie premium. Żadna ze stron nie podaje wartości transakcji. Według szacunków innych wydawców wartość magazynu "Naj", który był jednym z najsłabszych w segmencie poradników, tkwiła w marce pisma i mogła to być suma między 1 a 3 mln zł.

Bauer przejął cały zespół redakcyjny tytułu poza Jolantą Orłowską, redaktor naczelną miesięcznika. Pozostanie ona w strukturach G+J, jednak nie wiadomo na razie, za co będzie teraz odpowiedzialna.

– W portfolio Bauera ten tytuł ma nadal szanse i sens. Bauer miał dotąd dwa miesięczniki poradnikowe – masowy "Świat Kobiety" z centrum segmentu i tradycyjny, tańszy "Kobieta i Życie". "Naj" uzupełni portfolio o brand młodszy, nowocześniejszy, a Bauera stać na to, żeby w niego zainwestować, np. w niższą cenę, promocję – komentuje Ewa Redel-Bydłowska, wiceprezes Edipresse Polska (właściciela m.in. poradników "Przyjaciółka" oraz "Pani Domu"). W portfolio G+J wciąż pozostaje poradnikowa "Claudia". W ocenie obserwatorów rynku sprzedaż "Naj" może okazać się krótkowzroczną strategią G+J, ponieważ wydawca wzmacnia swojego bezpośredniego konkurenta i "Claudia" za jakiś czas może na tym ucierpieć. Ruch ten może także oznaczać początek wyprzedawania tytułów.

Według danych G+J Polska, za ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne "Naj" od stycznia do listopada ub.r. wyniosło 124 881 egz.

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,