Kraj

Według badań Ipsos-ASI zjawisko unikania reklam w telewizji nasila się

Z badania firmy Ipsos-ASI wynika, że zjawisko unikania reklam w telewizji nasila się. W ciągu ostatniej dekady można zaobserwować znaczący...

Z badania firmy Ipsos-ASI wynika, że zjawisko unikania reklam w telewizji nasila się. W ciągu ostatniej dekady można zaobserwować znaczący wzrost zmieniania kanałów telewizyjnych w trakcie emisji bloku reklamowego. Według badania Ipsos-ASI przeprowadzonego w lutym br. już 47 proc. Polaków w wieku 15 lat plus przyznaje, że gdy w telewizji pojawia sie blok reklamowy, sprawdza, co jest emitowane na innych kanałach. Odsetek osób deklarujących zmienianie kanału jest większy o 10 proc. w stosunku do roku 2000 i o 30 proc. w porównaniu z rokiem 1995. Częściej kanały zmieniają mężczyźni (55 proc., kobiety – 39 proc.), osoby z wyższym wykształceniem (63 proc.) oraz młodzi ludzie w wieku 20-24 lata (63 proc.). Jednym z głównych powodów tego zjawiska jest stosunek Polaków do reklam telewizyjnych. Polacy oceniają spoty w telewizji jako wywołujące znudzenie (42 proc.), bardzo irytujące (36 proc.), a tylko w niewielkim stopniu reklamy wywołują zainteresowanie (4 proc.). Ipsos-ASI jest komórką należącą do firmy Ipsos specjalizującą się w badaniach reklamy. (PM)