Kraj

Spółka AMS SA zmniejszyła stratę netto z 48 do 16 mln zł

Firma reklamy zewnętrznej AMS SA, należąca do Agory SA, odnotowała w 2003 r. stratę netto w wysokości 16 mln zł...

Firma reklamy zewnętrznej AMS SA, należąca do Agory SA, odnotowała w 2003 r. stratę netto w wysokości 16 mln zł (rok wcześniej strata wyniosła 48 mln zł). Przychody ze sprzedaży osiągnęły w ub.r. poziom ok. 100 mln zł i były jedynie o 0,1 proc. wyższe niż w 2002 r. “Zmniejszenie straty jest wynikiem zmniejszenia kosztów funkcjonowania i skutecznej restrukturyzacji firmy, jaka miała miejsce w ub.r.” – mówi Piotr Parnowski, prezes zarządu AMS SA. Zespół firmy został zmniejszony o 50 osób. Obecnie spółka zatrudnia ok. 160 pracowników etatowych oraz 140 współpracowników, którzy zajmują się kontrolą jakości prowadzonych kampanii reklamowych na terenie całego kraju. Redukcje dotknęły przede wszystkim oddziały terenowe, centralę firmy w Warszawie oraz struktury finansowe spółki. W najmniejszym stopniu dotyczyły działu marketingu i sprzedaży. Żadne korekty personalne nie dotknęły kadry menedżerskiej. Plan inwestycyjny na 2004 r. zakłada dalszą optymalizację i rozbudowę trzech podstawowych produktów – sieci citylightów umieszczonych na wiatach przystankowych (przede wszystkim w Krakowie, Wrocławiu i Gdańsku), sieci klasycznych billboardów (głównie w Warszawie) oraz systemu backlite’ów o formacie 6×3 m. “Cały czas koncentrujemy się na aspektach jakościowych funkcjonowania spółki, uzupełnianiu poszczególnych sieci i zwiększaniu sprzedaży” – mówi Parnowski. AMS SA rozważa realizację dwóch projektów, których celem jest poszerzenie portfolio firmy o nowe produkty. Ich szczegóły oraz wielkość zaplanowanych inwestycji nie zostały ujawnione. Spółka zamierza także wprowadzić zmiany do kontynuowanego programu marketingowego Zewnętrzna Galeria AMS. Kolejne jego edycje (do tej pory w ich ramach były prezentowane prace uznanych artystów młodego pokolenia) będą organizowane na podstawie rozpisywanych konkursów dla debiutantów. Tematem każdego z nich ma być idea społecznie istotna. Jury, które wybierze najlepszą pracę, ma składać sie zarówno z przedstawicieli branży reklamowej, jak i środowiska akademickiego. Rozmowy na temat udziału w projekcie prowadzone są także z Klubem Twórców Reklamy. (JP)