Zagranica

Kampania Pepsi z Beckhamem była najczęściej opisywana w lutym

Z raportu pt. "Najczęściej opisywane reklamy" przygotowanego przez firmę Propeller Communications we współpracy z Durrants Media Monitoring, wynika, że najczęściej...

Z raportu pt. “Najczęściej opisywane reklamy” przygotowanego przez firmę Propeller Communications we współpracy z Durrants Media Monitoring, wynika, że najczęściej opisywaną w brytyjskich mediach w lutym br. reklamą była kampania Pepsi, w której znany piłkarz David Beckham występuje ubrany w zbroję gladiatora. Na drugim miejscu tego zestawienia znalazła się kontrowersyjna kampania antynikotynowa przygotowana przez Euro RSCG London na zlecenie British Heart Foundation (BHF), która pokazuje, jak z palącego się papierosa wycieka do popielniczki tłusta substancja (kontrowersje wywoływało niepotrzebne zdaniem niektórych epatowanie drastycznymi obrazami i nie do końca udowodniony związek palenia tytoniu z powstawaniem zatorów w tętnicach, na co zwraca uwagę spot). Według BHF emisje reklam spowodowały, że liczba odwiedzin na stronie internetowej fundacji zwiększyła się o 73 proc. w porównaniu z okresem przed rozpoczęciem kampanii. Co ciekawe, David Beckham pojawia się również na trzeciej pozycji lutowego zestawienia – tym razem ze względu na udział w kampanii reklamowej Adidasa, w której uprawia jogging z legendarnym bokserem Muhammadem Alim. Niecodziennie dla tego zestawienia na czwartym miejscu pojawiła się reklama dla firmy rekrutacyjnej Help Wanted – było to związane z ogłoszeniem o poszukiwaniu osoby na stanowisko dyrektora generalnego BBC, po tym jak swoją rezygnację złożył Greg Dyke. Na kolejnych miejscach uplasowały się następujące kampanie: reklama sieci McDonald’s z udziałem Lawerence’a Dallagio (sportowca krytykowano za udział w kampanii promującej fast food), reklamy kawy Nescafé oraz reklamy bielizny Ultimo. (“BrandRepublic”)