Kraj

PKN Orlen przesłał domom mediowym projekt umowy o poufności

Koncern PKN Orlen przesłał zaproszonym do przetargu domom mediowym projekt umowy o poufności, o który firmy te za pośrednictwem Stowarzyszenia...

Koncern PKN Orlen przesłał zaproszonym do przetargu domom mediowym projekt umowy o poufności, o który firmy te za pośrednictwem Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce (SAR) poprosiły w ubiegłym tygodniu. Nie wiadomo jeszcze, czy projekt ten zostanie zaakceptowany przez domy mediowe. Paweł Tyszkiewicz, dyrektor SAR-u, w momencie powstawania tej informacji był nieosiągalny. W DS “MMP” z 4 marca br. informowaliśmy, że domy mediowe należące do SAR-u wstrzymały wysyłanie swoich ofert do przetargu mediowego koncernu PKN Orlen. Wspólnie zdecydowały, że poczekają na decyzję klienta w sprawie ewentualnego podpisania przez niego klauzuli poufności. Podpisanie klauzuli poufności przez PKN Orlen miałoby uniemożliwić koncernowi niewłaściwe posługiwanie się danymi, które napłyną z agencji. Wiadomo również, że SAR poprosił przedstawicieli PKN Orlen zajmujących się procedurami przetargowymi o korektę briefu, który w kształcie, jaki dotarł do agencji, był niejednoznaczny i pozwalał na wiele interpretacji znajdujących się w nim wytycznych. W briefie znalazło się zapytanie dotyczące warunków wynagrodzenia agencji przy różnych wysokościach budżetu mediowego brutto (maksymalnie 30 mln zł). Drugie zapytanie dotyczyło wysokości rabatów, jakie dom mediowy może zaproponować w poszczególnych stacjach telewizyjnych. Zapytania przetargowe trafiły między innymi do: Initiative Warszawa, Universal McCann, Optimedia Poland, Zenith Media, Mediaedge:cia oraz Media Insight, który przygotowywał wybrane projekty mediowe dla Orlenu. Prawdopodobnie jednak PKN Orlen zaprosił do przedstawienia ofert również domy mediowe spoza SAR-u i nie wiadomo, jaka była ich odpowiedź na brief. (PR)