Kraj

Przychody ze sprzedaży DougFaberFamily wyniosły w ub.r. 40 mln zł

Agencja reklamowa DougFaberFamily (DFF) podwoiła w 2003 r. przychody ze sprzedaży, które zamknęły się w kwocie ok. 40 mln zł....

Agencja reklamowa DougFaberFamily (DFF) podwoiła w 2003 r. przychody ze sprzedaży, które zamknęły się w kwocie ok. 40 mln zł. Sprzedaż operacyjna wyniosła w tym okresie ok. 9 mln zł. Prognozy na rok bieżący zakładają wzrost przychodów powyżej poziomu 50 mln zł. “Koncentrujemy się przede wszystkim na rozwoju agencji reklamowej, rezygnując czasowo z koncepcji tworzenia spółek zależnych. Zadecydował o tym rynek. Klienci chcą współpracować z jednym zespołem w ramach obsługi ich budżetu marketingowego, a nie korzystać z efektu synergii między firmami jednej grupy. Wszystkie nasze inwestycje mają sprawić, że DFF stanie się najsilniejszą agencją lokalną w Polsce” – mówi Jacek Olechowski, managing director DFF. Tym samym obok DFF będą na razie działać dwie firmy – Stargraphics (usługi z zakresu BTL) i Stargate (public relations). Zlikwidowana została firma Echoes, która miała zajmować się event marketingiem, natomiast plany utworzenia struktury brandconsultingowej o nazwie BrandClinic zostały odłożone. W obecnej strukturze przychodów DFF 60 proc. wpływów pochodzi od trzech klientów pozyskanych w 2003 r. – sieci salonów ze sprzętem telekomunikacyjnym Germanos, towarzystwa ubezpieczeniowego PZU SA oraz firmy farmaceutycznej Jelfa SA. Współpraca z nimi ma zostać w tym roku poszerzona. Germanos zamierza rozpocząć w 2004 r. kampanie produktowe i kontynuować akcje co-brandingowe (dotąd przeprowadził je m.in. z Siemensem i Motorolą). PZU SA planuje kolejne działania reklamowe wspierające sprzedaż polis majątkowych, zaś Jelfa SA poszerzyła zakres współpracy z DFF. W ub.r. agencja wygrała przetarg wyłącznie na obsługę marki preparatu witaminowego Falvit. Obecnie DFF przygotowuje kolejne kampanie dla leków OTC (Vitaral, Ascorutical oraz Famidyna) oraz leków na receptę. W ramach reorganizacji struktur agencyjnych położony został większy nacisk na rozbudowę działu kreatywnego. Jego pracami kieruje obecnie duet Krzysztof Podbielski (wcześniej creative group head w Euro RSCG New Europe) oraz Tomasz Suska (wcześniej pracownik kreatywny D’Arcy i Testardo). Do zespołu dołączył również Rafał Ryś, poprzednio dyr. kreatywny agencji reklamowej Opus B. Obecnie dział kreacji DFF składa się z 12 osób. Nowe osoby dołączyły także do zespołu działu obsługi klienta – Agnieszka Szemiot-Połoczańska została account supervisorem (wcześniej account manager w J. Walter Thompson/Parintex) oraz Marta Tuczyńska jako account manager (poprzednio w Henyo Behrendt). DFF zatrudnia obecnie 35 pracowników etatowych. (JP)