Kraj

Gemius wprowadzi nowy standard badań polskiego internetu

Spółka Gemius SA specjalizująca się w badaniach internetu zamierza od przyszłego miesiąca realizować znacznie rozbudowane - w stosunku do obecnych...

Spółka Gemius SA specjalizująca się w badaniach internetu zamierza od przyszłego

miesiąca realizować znacznie rozbudowane – w stosunku do obecnych – badanie pod

nazwą GemiusAudience. Jego zaletą ma być dostarczanie jeszcze dokładniejszych

informacji pod kątem planowania i realizacji kampanii reklamowych online. Analizy

powstaną na bazie obecnego badania Prawdziwy Profil (informacje o oglądalności

witryn oraz profil społeczno-demograficzny odwiedzających). GemiusAudience

zostanie wzbogacony o nowy moduł badający m.in. współoglądalność witryn, który

pozwalać na optymalizację kampanii reklamowych (badane są witryny i serwisy

należące do wszystkich dużych sieci reklamowych oraz niezależnych wydawców).

Gemius realizuje również badania dla spółki Polskie Badania Internetu (PBI)

utworzonej przez największe portale – jest to badanie panelowe typu user centric.

Polega na pomiarze od strony użytkownika, który najpierw wypełnia ankietę, a

później jego zachowania mierzone są przez zainstalowane na jego komputerze

oprogramowanie netPanel. Autorzy badania twierdzą, że ponieważ udział w badaniu

jest dobrowolny, ankiety wyświetlają się losowo na komputerze (zgodnie z

algorytmem losowania) jednego z odwiedzających daną stronę. Próba badanych

stanowić ma miniaturę polskiej społeczności internautów. Dla prowadzących portale

i witryny oraz serwisy internetowe zachętą do udziału w badaniu ma być fakt, że

Gemius bezpłatnie dostarcza wyniki swoich badań brokerom, domom mediowym i

firmom zajmującym się planowaniem kampanii reklamowych, zaś dla reklamodawców

zaletą ma być podniesienie wiarygodności danych dotyczących sprzedaży

powierzchni reklamowej i prowadzenia kampanii internetowych. Według naszych

informacji Gemius i PBI prowadzą negocjacje w sprawie wzajemnego uzupełnienia

swoich badań. Rozważana jest także opcja powstania jednego wspólnego produktu

analitycznego. (MB)