Kraj

Idea rozpoczęła najważniejszą kampanię w tym półroczu, taryfa Mega elementem nowej strategii

Idea (PTK Centertel) rozpoczęła kampanię mediową, która wesprze launch rynkowy nowych planów taryfowych post-paid oferowanych pod nazwą Mega. Jak mówi...

Idea (PTK Centertel) rozpoczęła kampanię mediową, która wesprze launch rynkowy

nowych planów taryfowych post-paid oferowanych pod nazwą Mega. Jak mówi Iwona

Kossman, marketing director PTK Centertel, jest to najważniejsze wydarzenie

marketingowe dla firmy w tym półroczu. Rozpoczęta właśnie kampania

przygotowana przez Grey Worldwide Warszawa i dom mediowy Initiative Warszawa

toczyć się będzie do końca czerwca w telewizji (45-sekundowe spoty), na

outdoorze, w radiu i prasie. Kossman nie ujawnia budżetu działań. Plan taryfowy

Mega ma pomóc Idei w przejmowaniu klientów konkurencyjnych GSM-ów. Grupą

docelową Mega są konsumenci najbardziej aktywni, czynni zawodowo, spędzający w

pracy dużo czasu, dla których telefon komórkowy jest nieodzowny zarówno w

kontaktach zawodowych, jak i w funkcjonowaniu prywatnym. Mega jest pomysłem

dość nowatorskim – jego najważniejsze cechy to bardzo duża liczba minut w

abonamencie i bardzo tanie rozmowy i SMS-y – by móc korzystać z tych

przywilejów, klient musi jednak zdecydować się na podpisanie dwuletniej umowy,

mimo iż nie ma możliwości zakupienia dotowanego (a więc taniego) telefonu. Jak

mówi Kossman, komunikacja w kampanii prowadzonej pod hasłem: “Pogadamy, jak

zadzwonisz” dostosowana została maksymalnie do wspomnianej grupy docelowej

najaktywniejszych konsumentów. “Oni żyją bardzo dynamicznie, dlatego

postanowiliśmy przygotować komunikat nietypowy, bardzo emocjonalny, bo tylko

taki ma szansę wybić ich na chwilę “z rytmu”, zwrócić ich uwagę” – mówi szefowa

Idei. Wprowadzenie na rynek planu taryfowego Mega jest częścią strategii Idei

zmierzającej do ograniczania dotacji do telefonów, co z kolei jest elementem planu

podwyższania rentowności spółki. W 2003 r. Idea po raz pierwszy w swej historii

osiągnęła roczny zysk netto w wysokości ok. 23 mln zł, zwiększając przychody o 31

proc. (do ponad 4 mld zł). Dobre wyniki pozwoliły jej wyprzedzić Plus GSM i zająć

drugie miejsce na rynku pod względem liczby abonentów. “W poprzednich latach

musieliśmy gonić konkurentów, jeśli chodzi o udziały wartościowe i ilościowe w

rynku, w 2003 r. mogliśmy już skoncentrować się na budowaniu wartości spółki i w

roku bieżącym będziemy ten proces kontynuować. Będziemy koncentrować się na

tworzeniu coraz lepszych usług, konsekwentnie natomiast będziemy odchodzić od

subsydiowania telefonów” – mówi Sławomir Skrodzki, prezes zarządu i dyrektor

generalny PTK Centertel. Plan taryfowy Mega jest oferowany od ubiegłego tygodnia.

W tym miesiącu PTK Centertel wprowadził też dwie nowe propozycje dla klientów

biznesowych. Jedną z nich jest tzw. Licencja GPRS II – druga edycja ubiegłorocznej

akcji polegającej na wspólnej z Hewlett-Packard sprzedaży zestawów

komputerowych i usług telekomunikacyjnych – przy tej okazji operator wszedł w

nowe kanały sprzedaży w postaci sieci sklepów komputerowych Vobis i MTS

Notebook. Licencja GPRS II wspierana jest kampanią w punktach sprzedaży

prowadzoną wspólnie z HP, która potrwa do końca maja br. Druga nowa propozycja

dla klientów biznesowych to Pakiety Firmowe GPRS (specjalne taryfy na przesyłanie

danych). Oferta ta jest wspierana kampanią w internecie i kanałach sprzedaży

bezpośredniej. (MG)