Idea (PTK Centertel) rozpoczęła kampanię mediową, która wesprze launch rynkowy
nowych planów taryfowych post-paid oferowanych pod nazwą Mega. Jak mówi Iwona
Kossman, marketing director PTK Centertel, jest to najważniejsze wydarzenie
marketingowe dla firmy w tym półroczu. Rozpoczęta właśnie kampania
przygotowana przez Grey Worldwide Warszawa i dom mediowy Initiative Warszawa
toczyć się będzie do końca czerwca w telewizji (45-sekundowe spoty), na
outdoorze, w radiu i prasie. Kossman nie ujawnia budżetu działań. Plan taryfowy
Mega ma pomóc Idei w przejmowaniu klientów konkurencyjnych GSM-ów. Grupą
docelową Mega są konsumenci najbardziej aktywni, czynni zawodowo, spędzający w
pracy dużo czasu, dla których telefon komórkowy jest nieodzowny zarówno w
kontaktach zawodowych, jak i w funkcjonowaniu prywatnym. Mega jest pomysłem
dość nowatorskim – jego najważniejsze cechy to bardzo duża liczba minut w
abonamencie i bardzo tanie rozmowy i SMS-y – by móc korzystać z tych
przywilejów, klient musi jednak zdecydować się na podpisanie dwuletniej umowy,
mimo iż nie ma możliwości zakupienia dotowanego (a więc taniego) telefonu. Jak
mówi Kossman, komunikacja w kampanii prowadzonej pod hasłem: “Pogadamy, jak
zadzwonisz” dostosowana została maksymalnie do wspomnianej grupy docelowej
najaktywniejszych konsumentów. “Oni żyją bardzo dynamicznie, dlatego
postanowiliśmy przygotować komunikat nietypowy, bardzo emocjonalny, bo tylko
taki ma szansę wybić ich na chwilę “z rytmu”, zwrócić ich uwagę” – mówi szefowa
Idei. Wprowadzenie na rynek planu taryfowego Mega jest częścią strategii Idei
zmierzającej do ograniczania dotacji do telefonów, co z kolei jest elementem planu
podwyższania rentowności spółki. W 2003 r. Idea po raz pierwszy w swej historii
osiągnęła roczny zysk netto w wysokości ok. 23 mln zł, zwiększając przychody o 31
proc. (do ponad 4 mld zł). Dobre wyniki pozwoliły jej wyprzedzić Plus GSM i zająć
drugie miejsce na rynku pod względem liczby abonentów. “W poprzednich latach
musieliśmy gonić konkurentów, jeśli chodzi o udziały wartościowe i ilościowe w
rynku, w 2003 r. mogliśmy już skoncentrować się na budowaniu wartości spółki i w
roku bieżącym będziemy ten proces kontynuować. Będziemy koncentrować się na
tworzeniu coraz lepszych usług, konsekwentnie natomiast będziemy odchodzić od
subsydiowania telefonów” – mówi Sławomir Skrodzki, prezes zarządu i dyrektor
generalny PTK Centertel. Plan taryfowy Mega jest oferowany od ubiegłego tygodnia.
W tym miesiącu PTK Centertel wprowadził też dwie nowe propozycje dla klientów
biznesowych. Jedną z nich jest tzw. Licencja GPRS II – druga edycja ubiegłorocznej
akcji polegającej na wspólnej z Hewlett-Packard sprzedaży zestawów
komputerowych i usług telekomunikacyjnych – przy tej okazji operator wszedł w
nowe kanały sprzedaży w postaci sieci sklepów komputerowych Vobis i MTS
Notebook. Licencja GPRS II wspierana jest kampanią w punktach sprzedaży
prowadzoną wspólnie z HP, która potrwa do końca maja br. Druga nowa propozycja
dla klientów biznesowych to Pakiety Firmowe GPRS (specjalne taryfy na przesyłanie
danych). Oferta ta jest wspierana kampanią w internecie i kanałach sprzedaży
bezpośredniej. (MG)