M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Awangarda realizuje pierwszą kampanię wizerunkową linii lotniczych Air Polonia

Serwis Dzienny | 26 marca 2004, 00:00

Tanie linie lotnicze Air Polonia, które w grudniu ub.r. uruchomiły rejsy na wybranych trasach międzynarodowych i krajowych, rozpoczęły swoją pierwszą...

Tanie linie lotnicze Air Polonia, które w grudniu ub.r. uruchomiły rejsy na wybranych trasach międzynarodowych i krajowych, rozpoczęły swoją pierwszą stricte wizerunkową kampanię reklamową (pod koniec ub.r. prowadzona była akcja w mediach, jednak miała ona charakter wyłącznie informacyjny). Strategię i kreację działań reklamowych przygotowała agencja reklamowa Awangarda, natomiast planowanie i zakup mediów firma wykonała we własnym zakresie (wcześniej Air Polonia współpracowała z domem mediowym Initiative Warszawa). Kampania ma charakter ogólnopolski i obejmuje: outdoor (50 tablic 6x3 m - nośniki firmy Ströer Out of Home Media), regionalne stacje radiowe (spoty oraz sponsoring), reklamy w kinach (sieć Cinema City), reklamę internetową w portalach i wybranych serwisach (m.in. Onet, Wirtualna Polska, Interia, Gazeta.pl, Money.pl i inne - kreację reklam online przygotowała agencja interaktywna Adeen). Wsparciem kampanii są również ulotki (mailing bezpośredni) oraz niekonwencjonalne reklamy, np. w toaletach klubów muzycznych. Jak mówi Eryk Kłopotowski, rzecznik prasowy Air Polonia, celem kampanii jest zarówno wzmocnienie świadomości Air Polonia jako taniego przewoźnika, jak również zwiększenie sprzedaży biletów (w reklamach podawane są dwa główne kanały sprzedaży: adres strony internetowej oraz numer call center). Air Polonia oferuje obecnie przeloty międzynarodowe na trasach: do Londynu (z Warszawy, Gdańska, Katowic i Poznania), z Warszawy do Frankfurtu, z Katowic do Kolonii i do Brukseli. Od początku kwietnia br. mają zostać uruchomione połączenia do Paryża (z Warszawy, Katowic i Wrocławia) oraz z Warszawy do Aten, Madrytu, Rzymu i Brukseli. Ceny biletów w jedną stronę (bez opłat lotniskowych) wahają się do 55,5 zł do 699 zł (głównie w zależności od terminu rezerwacji). Obecnie Air Polonia dysponuje dwoma samolotami Boeing 737-400, jednak przewoźnik stara się o pozyskanie kilku mniejszych maszyn (samoloty ATR lub Boeing 737-300). Wraz z powiększeniem floty mają zostać przywrócone połączenia na trasach krajowych, które obecnie zostały praktycznie zawieszone. Właścicielami Air Polonia Sp. z o.o. są trzej prywatni inwestorzy: Tomasz Sudoł, Mirosław Szeleziński oraz Jan Szczepkowski. Bezpośrednią konkurencją dla Air Polonia mają być np. niemieckie tanie linie lotnicze Germanwings, które zapowiedziały w tym tygodniu uruchomienie połączeń z Warszawy do Kolonii, słowackie linie SkyEurope, które na początku mają rozpocząć loty z Warszawy do Budapesztu, Bratysławy i Wiednia, węgierskie tanie linie Wizz Air (które również zapowiadają start) oraz drugie tanie polskie linie GetJet (ich debiut rynkowy odwleka się - spółka Silesian Air, która miała funkcjonować jako przewoźnik, złożyła niedawno wniosek o upadłość, jednak jej główny udziałowiec - TSB Holding Sp. z o.o. - zapowiada, że pomimo to doprowadzi do ich uruchomienia). (MB, MG)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,