Zagranica

Viacom chce uruchomić telewizję dla homoseksualistów

Koncern Viacom, właściciel m.in. MTV, planuje uruchomienie nowego kanału telewizyjnego skierowanego do homoseksualistów. Jest to efekt rosnącej popularności tego typu...

Koncern Viacom, właściciel m.in. MTV, planuje uruchomienie nowego kanału telewizyjnego skierowanego do homoseksualistów. Jest to efekt rosnącej popularności tego typu postaci w programach i serialach telewizyjnych – takich jak np. “Will & Grace” czy “Buffy – pogromca wampirów”. Viacom zastanawiał się już nad uruchomieniem kanału telewizyjnego dla gejów ponad dwa lata temu. Ówcześnie te plany zostały zarzucone, ale teraz Sumner Redstone, chief executive Viacomu, ocenia, że to zaniechanie było błędem. Według niego koszt takiego przedsięwzięcia wyniósłby ok. 30 mln dol. (16,6 mln funtów), jednak szacunki mówią, że amerykańscy geje i lesbijki dysponują rocznie siłą nabywczą ok. 240 mld dol. i ta grupa jako konsumenci staje się coraz bardziej atrakcyjna dla reklamodawców. Odkąd postaci homoseksualne zaczęły pojawiać się w masowych produkcjach telewizyjnych, ich popularność zaczęła silnie rosnać. Jak donosi “The Wall Street Journal” Redstone polecił Tomowi Frestonowi, chief executive MTV Networks, żeby ten przygotował założenia biznesplanu dla gejowskiego kanału, który mógłby zostać połączony z tego typu kanałem działającym już w Kanadzie. Kanał ten nazywa się PrideVision TV, jego właścicielem jest spółka Headline Media. Uruchomiony został w 2001 r., jednak do tej pory dociera on zaledwie do 25 tys. domów. (“BrandRepublic”)