Kraj

AMS SA finalizuje prace nad pierwszą edycją Galerii Plakatu AMS

Firma reklamy zewnętrznej AMS SA kończy przygotowania do realizacji pierwszej edycji projektu marketingowego Galeria Plakatu AMS. Nowa formuła przedsięwzięcia wywodzi...

Firma reklamy zewnętrznej AMS SA kończy przygotowania do realizacji pierwszej edycji projektu marketingowego Galeria Plakatu AMS. Nowa formuła przedsięwzięcia wywodzi się z dotychczas prowadzonej Zewnętrznej Galerii AMS, jednak wprowadzono do niej istotne zmiany. “Chcemy stworzyć płaszczyznę, na której spotkają się reprezentanci środowiska artystycznego, akademickiego oraz przedstawiciele branży reklamowej” – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS SA. Galeria Plakatu AMS będzie prowadzona w formie konkursu, w którym wybierany będzie najlepszy plakat podejmujący tematykę istotnych problemów społecznych. Temat pierwszej edycji nie został jeszcze ujawniony, podobnie jak skład jury (wiadomo, że prowadzone są w tej sprawie rozmowy m.in. z Klubem Twórców Reklamy). Po rozstrzygnięciu każdej edycji konkursu (planowane są dwa konkursy rocznie – wiosną i jesienią) będzie organizowany wernisaż oraz zostanie wydany katalog prezentujący nagrodzone i wyróżnione prace. Najlepsza z nich będzie eksponowana na nośnikach typu citylight poster (Galeria Zewnętrzna AMS wykorzystywała w tym celu klasyczne billboardy) na terenie całego kraju. Celem projektu jest m.in. wzbudzenie zainteresowania reklamą zewnętrzną, poprawa jej wizerunku, a także tworzenie wzorców estetycznych reklamy zewnętrznej. Przy tworzeniu nowej galerii z AMS SA współpracuje Janusz Górski, grafik i adiunkt w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Jest jednocześnie właścicielem i dyrektorem artystycznym studia graficznego i oficyny drukarskiej Pracownia (współpracował m.in. z BRE Bankiem, Pekao SA, Grupą PZU i McKinsey & Company). Pierwsza edycja Galerii Plakatu AMS zostanie ogłoszona w ciągu najbliższych tygodni. (JP)