Firma reklamy zewnętrznej AMS SA kończy przygotowania do realizacji pierwszej edycji projektu marketingowego Galeria Plakatu AMS. Nowa formuła przedsięwzięcia wywodzi się z dotychczas prowadzonej Zewnętrznej Galerii AMS, jednak wprowadzono do niej istotne zmiany. “Chcemy stworzyć płaszczyznę, na której spotkają się reprezentanci środowiska artystycznego, akademickiego oraz przedstawiciele branży reklamowej” – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS SA. Galeria Plakatu AMS będzie prowadzona w formie konkursu, w którym wybierany będzie najlepszy plakat podejmujący tematykę istotnych problemów społecznych. Temat pierwszej edycji nie został jeszcze ujawniony, podobnie jak skład jury (wiadomo, że prowadzone są w tej sprawie rozmowy m.in. z Klubem Twórców Reklamy). Po rozstrzygnięciu każdej edycji konkursu (planowane są dwa konkursy rocznie – wiosną i jesienią) będzie organizowany wernisaż oraz zostanie wydany katalog prezentujący nagrodzone i wyróżnione prace. Najlepsza z nich będzie eksponowana na nośnikach typu citylight poster (Galeria Zewnętrzna AMS wykorzystywała w tym celu klasyczne billboardy) na terenie całego kraju. Celem projektu jest m.in. wzbudzenie zainteresowania reklamą zewnętrzną, poprawa jej wizerunku, a także tworzenie wzorców estetycznych reklamy zewnętrznej. Przy tworzeniu nowej galerii z AMS SA współpracuje Janusz Górski, grafik i adiunkt w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Jest jednocześnie właścicielem i dyrektorem artystycznym studia graficznego i oficyny drukarskiej Pracownia (współpracował m.in. z BRE Bankiem, Pekao SA, Grupą PZU i McKinsey & Company). Pierwsza edycja Galerii Plakatu AMS zostanie ogłoszona w ciągu najbliższych tygodni. (JP)