Zagranica

PSA planuje przetargi na budżety mediowe Peugeot i Citroena w kilku krajach europejskich

Grupa PSA, w której skład wchodzą koncerny Peugeot i Citroen, planuje przetarg na oceniany na 76 mln funtów brytyjski budżet...

Grupa PSA, w której skład wchodzą koncerny Peugeot i Citroen, planuje przetarg na oceniany na 76 mln funtów brytyjski budżet planowania i zakupu mediów. Przetarg ten jest częścią większego procesu, który ma mieć także miejsce w innych europejskich krajach w tym roku. Dorota Kozłowska, kierownik ds. marketingu w spółce Peugeot Polska, mówi, że w Polsce przetarg nie jest planowany. Budżetem mediowym PSA w Wielkiej Brytanii zajmuje się obecnie dom mediowy OMD UK, po tym jak 3 lata temu zrezygnował z niego Carat Group po to, by zbudować globalną platformę do współpracy z koncernem Renault. PSA planuje, że przetarg rozpocznie się latem, kiedy kończą się kontrakty z domami mediowymi na różnych europejskich rynkach. OMD obsługuje także PSA w Niemczech, Szwajcarii i na Węgrzech. Budżety mediowe we Francji, Hiszpanii i Belgii są obsługiwane przez Media Planning Group. Na niektórych z tych rynków, może nawet na wszystkich, przetargi mediowe mogą mieć miejsce w tym samym czasie co w Wielkiej Brytanii. Na rynku francuskim mediowy budżet PSA jest wart 180 mln funtów. W Wielkiej Brytanii 40 mln funtów stanowi budżet marki Peugeot, a 36 mln funtów to budżet marki Citroen. PSA nie planuje przetargu na budżet kreacyjny obsługiwany przez agencję Euro RSCG London. PSA planuje obecnie szeroko zakrojoną ekspansję swoich działań, które obejmują m.in. zatrudnienie dodatkowych 7 tys. pracowników we Francji, tak by w 2006 r. osiągnąć sprzedaż na poziomie 4 mln samochodów. Grupa ma także w planach wprowadzanie nowych modeli, tak by w latach 2003-2006 na rynku pojawiło się 26 nowych samochodów. (“BrandRepublic”)