M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Grupa Euro RSCG wprowadza elementy globalnej strategii Power of One

Serwis Dzienny | 6 kwietnia 2004, 00:00

Grupa Euro RSCG zamierza wprowadzić w Polsce elementy globalnej strategii Power of One. "Nie będziemy wprowadzać jej w całości tak...

Grupa Euro RSCG zamierza wprowadzić w Polsce elementy globalnej strategii Power of One. "Nie będziemy wprowadzać jej w całości tak jak na innych rynkach. Nasze firmy pozostają niezależne, ale zacieśnimy naszą współpracę, co da korzyści klientom oczekującym usług zintegrowanej komunikacji" - mówi John Domas, prezes zarządu agencji reklamowej Euro RSCG New Europe. Obok agencji w skład grupy wchodzą obecnie dwie firmy marketing services - Euro RSCG 4D i Euro RSCG Marketing House. Współpraca ma obejmować m.in. wspólną obsługę niektórych klientów oraz udział grupy w przetargach. Jednocześnie poszczególne spółki nie wykluczają występowania w różnych innych "konstelacjach" i obsługi konkurencyjnych budżetów. "Jesteśmy tak wewnętrznie zorganizowani, że obsługiwanie w grupie przez różne spółki konkurencyjnych biznesów nie stwarza dla nikogo żadnego zagrożenia" - podkreśla Domas. Jego zdaniem istotna w Power of One jest, jak to określił, "neutralność medialna". Oznacza ona, że rozwiązania proponowane przez grupę z racji szerokiej gamy oferowanych usług nie muszą oznaczać sugestii rozwiązań stricte medialnych. "Z naszego punktu widzenia jest wszystko jedno, czy zaproponujemy klientowi działania BTL, czy ATL" - twierdzi Domas. Wspólne przystępowanie do przetargów, dotychczas już praktykowane, będzie usprawnione poprzez wprowadzenie nowego stanowiska osoby zajmującej się pozyskiwaniem nowego biznesu dla spółek całej grupy. W planach jest poszerzenie działań o kolejne dziedziny. Do końca tego roku ma powstać struktura o nazwie Euro RSCG Life odpowiedzialna za marketing farmaceutyczny, a w ciągu kilku najbliższych tygodni planowane jest zakończenie działań związanych z ofertą usług interaktywnych. "Firma farmaceutyczna powstanie od zera - mówi Jerzy Motz, prezes Euro RSCG Marketing House. - Osoby dotychczas w poszczególnych spółkach zajmujące się pracą z klientami z branży farmaceutycznej zostaną oddelegowane do nowej spółki". Dodał, że jeśli chodzi o spółkę interaktywną, sytuacja wygląda inaczej. "W końcowej fazie są rozmowy zmierzające do przyłączenia do grupy istniejącej już firmy" - dodaje Motz. Nie chciał powiedzieć, z jaką firmą są prowadzone rozmowy ani też na jakich zasadach będzie ona do grupy przyłączona. Piotr Badowski, prezes Euro RSCG 4D, podkreśla, że nie ma mowy o fuzji, gdyż każda nowa spółka przyłączana do grupy będzie funkcjonować niezależnie. (AMS, TW)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,